Hic et nunc/ Här och nu

Dagen har varit…

…ganska skaplig. Inte har jag gjort så mycket men det rullar på. Åkte till glasögonaffären och tittade mig runt. Optikern skull iväg för att inhandla nyheter i början på sept så han rådde mig att avvakta och ta lite "time out" ett par tre veckor. skönt för det här med nya bågar hänger som en mara över mig. För övrigt har jag haft besök av en f d arbetskamrat  och kl fyra hämtade jag barnbarnet Anton.Han ville till landet och fiska men jag såg hur trött han var så jag sa att det gör vi i morgon och med det somnade han skönt i min säng. Så om vädret vill så åker vi i morgon bittida och kanske stannar till fredag. dessutom går han i nollan så det kanske inte bara är till att stanna hemma när man själv vill. Det är tuffa dagar för små fem-sexåringar.
En episod som hände natten till idag. Jag vaknade vid tretiden av att Rocky satt utanför sovrumsdörren och skrek så skärande . Som princip får han aldrig vara i sovrummet. Nåja ,"Bäst att gå upp och titta",tänkte jag och öppnade dörren. Där satt han och när jag kom sprang han bort mot en koffert och krafsade. Aha, tänkte jag och tog upp katten,stängde in honom på toaletten. Jag tog en bit hushållspapper, drog undan kofferten och vips sprang där fram en liten råtta. Den yrade runt i hallen , in bland skorna men till slut fick jag tag på en helt oskadd liten mus som jag släppte ut i friheten. Rocky hade inte skadat den utan kommit hem, stolt, för att visa upp sitt byte för mig. Här gällde för mig att bete mig rätt, om jag gjorde det står skrivet i stjärnorna. Jag släppte ut Rocky från toaletten och började berömma honom med alla superlativ jag hittade. Han var stolt och svansen stod rakt upp som en antenn. Undrar nu hur många möss han drar in i natt. Den fortsättningen följer i morgon.
God Natt
//Gunilla
Ett svar

  1. Quinny

    Lilla Storasyster, inte skall du vara rädd för de små mössen som Rocky ta\’r med sig in om kvällarna. Du vet ju ju hur min kära mor gjorde, hmmm, och hon hade en hjärta av guld för både djur och natur. 😉 Förstår att Rocky är stolt, det är ju troféer som han vill visa matte att han kan ta. Idag är det en mulen morgon, men under dagen skall molntäcket spricka upp, har de lovat som vet. Tycker det känns bra som det är, lite mulet och kulet, man får liksom lov att vara och göra precis som man vill. Mysa och pula lite med ditt och datt. Tänkte fortsätta med lite fotografering… det verkar lugn ute och lite molnigt gillar jag bäst.Ha en go\’ dag, vi hörs av när vi har tid. Skönt att glasögonfrågan har fått en tidsfrist. Det går ju inte välja när det inte finns några bågar som man inte tycker om. Klokt att vänta.En torsdagskram från Lilla Ysta och muffarna, vi saknar dig.

    27 augusti, 2009 kl. 03:45

Kommentera

