Hic et nunc/ Här och nu

Stoppa världen…

…var, om jag minns rätt den musical som Jan Malmsjö sjöng "Snurra min jord" i. Han sjöng där också "Bygga upp ett stort berg". Man kan inte stoppa tiden, jordens rotation och bana. utan vi får allt glatt hänga med och som han också sjunger "Vår bästa tid är nu". Tänker man på det att gårdagen är överspelad och om morgondagen vet vi inget. Alltså vår bästa tid är nu. Mina dagar rusar fram  och jag försöker hinna med  men ibland går det inte. Intressen och görande är det ingen avsaknad av, däremot har här fötts en mängd kattungar i varje rum så en liten hjälpreda vore inte att förringa. Jag håller på att tillverka en "Sotlugg" och en "Linlugg". de kanske kan presenteras till helgen. Jag får prata lite med tiden om den skulle kunna tänka sig att gå lite saktare i ett par dagar. Nu önskar jag de som läser en God Natt och slutar med  snurra min jord.
//Gunilla
 
  
2 svar

  1. Tina

    Tycker om att lyssna på Jan Malmsjö. Underbart!!! Det är inte alltid lätt att få tiden att räcka till men man får försöka och prioritera och göra det bästa av den. Livet går inte i repris. Har du fått flera kullar kattungar? Har jag missat nått. Tillverkar du små kattungar kanske? Du är ju så händig och konstnärlig. Ha det nu bra å ta det lugnt. Kram från Tina

    8 september, 2009 kl. 15:51

  2. Quinny

    Min store idol, Jan Malmsjö. Gud vad jag tyckte mycket om honom och gör ännu idag. Fast nu tycker jag han är lite för mycket… 😉 Satt på de första raderna på China i Sthlm och såg "Stoppa världen" gång efter gång. Nu har jag och F varit på Maxi och handlat. Mycket smidigt, men vad det tröttar ut mig. Gillar inte heller Maxi precis som du, men allt får gå. …och jorden den snurrar, fortare och fortare tycks det.Stor kram till dig, käraste Storasyster och Rockymannen, vi hörs, väckarklockan pinglar samma tid hos dig…Lilla Ysta med man och snuffar

    8 september, 2009 kl. 16:29

Kommentera

