Hic et nunc/ Här och nu

God Morgon jorden…

..även rymden och Fuglesang som inte kunde komma ner men kanske i kväll. Min natts drömmar  surrade runt min forna tids idol Björn Afzelius. Egentligen var det sången till friheten men jag låter er lyssna på "Allting kan gå itu"" vilken mitt barnbarn Erik tycker om. Dagen verkar komma med bra väder och mina timmar rullar snabbt undan. det blir kanske lite foto, promenad, inköp och sedan går jag med Louise till baletten. Tydligen får hon dansa ihop med äldre flickor och det kanske blir för avancerat. Återstår att se. Här hemma har varit bombnedslag så jag har bara att vänta på städhjälp. De har alltid svårt att infinna sig.  För övrigt kanske jag tar upp mitt silversmideshantverk igen, hoppas bara mina ögon klarar av det. Jag har en del små ädelstenar , som jag fått av min son,jag gärna vill göra infattningar till.
för övrigt Rocky har blivit kär. I vem? Tro det eller ej..I matte..Han går inte ut utan går mig i hälarna hela dagen. Natten får han ligga i bombnedslaget. In i sovrummet får han inte komma. En frizon från katthår måste finnas med tanke på allergier. Så..nu ska jag klä mig och promenera till stan för att se om kyrkan är öppen . där brukar vara en del utställningar od men just nu vet jag inte om där är något. Får se. Önskar alla en bra dag och trevlig helg.
//Gunilla
  
 
 
 
 
 
3 svar

  1. Skyttenman

    Go´ förmiddag på dig! Önskar dig en fin fredag följd av en trevlig helg! / SA

    11 september, 2009 kl. 04:28

  2. Quinny

    Underbart, underbart!!! Förstår att Eric har denna melodi som favorit! Sanning om livet… det är så det är. Skinnet knottrar sig! Tack, min kära Storasyster för att du delar med dig av en artist som var lite utöver det vanliga.Kraaaaaaam

    11 september, 2009 kl. 14:36

  3. Inger

    God morgon Gunilla .mmm han har många bra låtar med känsla å innehåll .Silversmide det låter intressant att skapa ett eget designat smycke.Jaa det där med att ha ett stängt rum ..en frizon,från de fyrbenta i en djurägares hus där det finns allergiker kan vara lite knepigt..sen är det ju svårt att eliminera alla flygande partiklar.men är sovrummet helt djurfritt så har det funkat riktigt bra här Det är många,som är mer eller mindre allergiska idag .önskar dig en underbar dag och helg Kram

    18 september, 2009 kl. 02:14

Kommentera

