Hic et nunc/ Här och nu

Söndag Morgon..

..och vädret har lugnat sig. Vättern är grön av uppror och skummet rasar på vågorna men det sägs att det ska bli bra väder senare idag. Inatt mullrade åskan och regnet slog hårt mot fönsterrutorna. Min dag kommer att bestå av att plocka iordning eftersom någon städhjälp inte kommer att infinna sig, dessutom ska jag köra ett par maskiner tvätt. Blir allt som tänkt sover jag i stugan tillsammans med Anton inatt. I så fall sitter vi på bryggan och fiskar ikväll kanske smygtar vi ett par kräftor som vi givetvis släpper i efter en noggrann kontroll av klor mm. Nu är Sotlugg färdig så jag visar en bild på honom. Det var svårt att fota för jag kunde inte få fokus på ansiktet. Jag har bara tre fokuspunkter och den ville ha kortaste måttet. Ha en skön söndag hälsar
//Gunilla
5 svar

  1. marita

    God Söndag Gunilla!Så söt han är din sotlugg. Inget fel på fokus heller tycker jag. Man kan se attt du älskar ditt hantverk! Gör du både figuren och kläderna? Här på västkusten har vi haft gott väder ett tag nu och det är länge sedan åska och regn drog fram. Jag njuter av sensommarens vackra dagar.

    13 september, 2009 kl. 05:28

  2. Quinny

    Kommenterade Sotlugg på foton. Längtat efter att få se honom och han är fin. Det är inte alltid lätt att få det man vill i fokus, men detta stör inte, mina är alltid sådana tycker jag. Inte vara för "petig", aja baja. Suck, men man blir ju aldrig nöjd… eller hur?Har det trevligt i stugan tillsammans med Anton, tänk på att det blir tidig "fatt i pit… så du inte blir rädd, min kära Storasyster. Här stormar det riktigt förskräckligt och mulet är det också. Nu skall jag äta, samtidigt skall jag titta på reprisen av "Här har du ditt liv"!KramarLilla Ysta

    13 september, 2009 kl. 07:26

  3. Inger

    God morgon Vad utrycksfull,mysig och fin han är Din Sotlugg Och vad underbart det låter med stuga Anton och fiske Skulle gärna slå mig ner bredvid er på bryggan Stor kram

    15 september, 2009 kl. 02:15

  4. geneviève

    qui a fait cette poupée de "chiffons" ?

    16 september, 2009 kl. 05:06

  5. L'Ami

    Hola ! Ma chère Gunilla, comment vas-tu ?Ton Ami Gilbert va bientôt repartir sur un grand chemin, en Auvergne…Si le temps s\’arrange et que le Soleil revient un peu…De ce fait, mon petit Blog va se mettre en hibernation, comme les ours…A bientôt , l\’Amie du Nord. Gros Bisous de l\’Ami Gilbert

    17 september, 2009 kl. 16:34

Kommentera

