Hic et nunc/ Här och nu

En underbar dag…

..Har vi fått med strålande sol och värme. Luften är frisk och naturen ljuvlig. Jag har varit ute och promenerat , utan kamera, i nästan 3 timmar. Min son fick låna min kamera över helgen och det får han mer än gärna. Efter promenaden tog jag min lilla kompaktkamera och gick ner till Vättern för att föreviga dagen.Korten är inte av så hög kvalité , inte heller med något genomtänkt motiv men det ÄR bara som verkligheten och känslan. Du ljuvliga sjö, du ljuvliga himmel och natur. Korten lägger jag under foto. För övrigt syr , väver och målar jag. I morgon sätter jag igång med mitt silversmide vilket känns bra. Bilen var på besiktning igår och det är nog inte mycket att be för nu. Det var rost i balkar och i princip överallt. Styrleder var glapp, den läcker olja mm mm. Cykeln är inte mycket med den heller men det finns ju billiga begagnade. Det ordnar sig nog . Lösningar brukar finnas på de flesta problem. Nu tänker jag sätta mig och sticka en stund därefter lagar jag till lite mat och bjuder in en vän att äta tillsammans med mig. Kanske blir det mer promenader innan kvällen kommer. Jag önskar alla en skön eftermiddag och kväll.
//Gunilla
6 svar

  1. Tina

    Hej vännen!!! Du jag tar aldrig genomtänkta kort. Jag knäpper av bara som jag känner för. Fångar stunden just då. tycker kortet i bloggen är hur fint som helst. Vad duktig du är med alla dina hantverk. Ställer du ut dina saker nån stans till försäljning? Ha nu en underbart go kväll med god mat och vän. Här har vi en lugn kväll. Vi ska ut och köra i natt för Lene ville med kompisarna ut så vi ska hämta hem henne i natt. Klockan två stängde puben så vi får väl sova en stund innan vi åker. Kram Tina

    19 september, 2009 kl. 10:53

  2. Michèle

    Jag gillar din biljett, du oss att dela lite av ditt liv. Foto av sjön är vacker . Jag önskar er en trevlig middag med dina vänner .Nous avons un festival avec comme sujet l\’accordéon . Mais il ne fait pas très beau . Demain je vais faire une sortie dans le département de l\’Aveyron . Je mettrai des photos . Bonne soirée . Bises .

    19 september, 2009 kl. 12:02

  3. Skyttenman

    Så fint du fångat den fina dagen! Får mig att känna för ännu en promenad innan mörkret faller…Ha en bra fortsättning på helgen vännen! / SA

    19 september, 2009 kl. 12:11

  4. marita

    Hej Gunilla!En vacker bild från Vätterstranden med ljuvligt släpljus från eftermiddagssolen! Jag ser att dagen var skön.Åh vad roligt att du tar upp silersmidet igen. Jag blir så sugen för jag vet vilken rolig och skön känsla det är i att jobba med silver. Lycka till!KraM.

    20 september, 2009 kl. 02:06

  5. windows

    Inget fel på den bilden inte! Mycket vacker…..Roligt att du är så kreativ också med alla dina handarbeten :)Ha en bra vecka…kram.

    20 september, 2009 kl. 05:20

  6. Bee

    Vattenbilder blir oftast vackra..med system eller kompaktkamera..så även i detta fallet..Silversmide låter kul och intressant…hoppas på att få se några alster här..;-)Bilen låter ungefär som min…när man lagat ett fel dyker det upp nåt annat..ska inte besikta förrän till våren..får hoppas att den klarar vintern..Ha det gott i solen…själv har jag fått ont i ryggen..igen.. :-(…Det brukar sitta i några dar..om jag tar det lugnt…Vi hörs…Kraam Beekay

    20 september, 2009 kl. 05:34

Kommentera

