Hic et nunc/ Här och nu

En lugn dag…

…har jag haft. Cyklade ner till sta´n och lämnade en tavla till inramning, sedan har jag sytt, klippt mattrasor och lyssnat på musik. Jag har också gått igenom mitt tyglager och rensat ut sådant som inte blir något sytt av. Ska väva ner den matta jag håller på med sedan tänker jag göra en av enbart jeanstyg, så det har varit mycket samlande och klippande. Ett par troll till är i princip klara, fattas lite skor och tillbehör. Har just nu ingen ull att karda men ska snart få. Tog ett par bilder men det blev inte så bra med blixt nu i mörkret men ändå kan man ana sig till verkligheten.
God Natt
//Gunilla
—————————————————————————
 
4 svar

  1. Tina

    En lugn dag har du kanske haft men du har hunnit med mycket ändå. Du är så konstnärlig och välhänt. Så fina troll du gjort. Jag har vävt lite för många år sedan och då vävde jag en matta bara av jeans tyg. Den blev jättefin. Finns ju så många blå färger i jeansen. Ha nu en fortsatt go vecka vännen. Kramizzz från Tina

    28 september, 2009 kl. 14:57

  2. Katarina

    Åh vilka fina troll du har gjort! Välarbetade med fina detaljer. Tycker västarna och de kraglösa skjortorna passar alldeles utmärkt. Hatten är jättemysig och han har t o m smilgropar. :)De andra trollen du har gjort är mycket fina med. Måste säga att av dem så är den med de bångstyriga korkskruvarna som talar "trolskt" till mig! :DTusen tack för mejlet. Det värmde. Skriver tillbaka en annan dag, för i dag har det varit en lång dag. Joel har varit en workout så att säga…med milda ord. Uhmmmm. Den här andningspausen man får på kvällen är det bästa med hela dagen vissa dagar. Den är helig och gör att man kan ladda batterierna tills nästa dag igen.Skall klippa lite tyger nu som jag skall ta med till praktiken i morgon, för då har vi fri sömnad och får sy vad vi vill, så det skall bli roligt.Tänkte bara titta in lite snabb o ta en titt på dina fina troll. Ser fram emot att se dina kommande alster. :)Må så gott.Kram, Katarina

    28 september, 2009 kl. 16:09

  3. Skyttenman

    Hej Gunilla. Så fina troll du har gjort! Gör som Katarina, imponeras över hur välgjorda de är och all detaljrikedom!Ha det fortsatt gott! / SA

    28 september, 2009 kl. 16:13

  4. Gabrielle

    Ces poupées sont superbes !

    2 oktober, 2009 kl. 09:46

Kommentera

