Hic et nunc/ Här och nu

Idag kände jag igen…

…HÖSTEN
Jag tog en eftermiddagspromenad  på bondberget och hade faktiskt kameran med mig. Genom kameraögat såg jag hösten vilken jag inte riktigt känt av tidigare. Luften var frisk och det luktade jord och mossa. Eftersom jag känner mig en aning förkyld så andades jag djupt in den höga luften i mina lungor. Kanske det är en bra medicin.
Dagen har varit solig men i kväll kom en riktig störtskur men så ska nog oktobervädret vara. Lite problem har det varit med telefonen idag men nu verkar den fungera. Jag har Com hem och det är jag nöjd med men ibland kan det bli lite struligt vilket kan bero på olika orsaker. Klockan är snart halv tolv och  Rocky har lagt sig tillrätta för natten, så det är nog dags för mig att dra mig tillbaka så jag önskar en God Natt
//Gunilla
4 svar

  1. Marianne

    Jättefint foto….*L* Höstens färger är oslagbara,mmm! Den kom bara så fruktansvärt fort i år…Från högsommar till till höst på nolltid! Comhem har vi också och första dagarna höll jag på att gå i taket av irritation,brrr…ingenting fungerade,telefonen var stendöd, I-net likaså men nu fungarar allt bra igen! Traskar vidare i cybern,önskar dig en riktigt,riktigt sköööön helg! *L*

    9 oktober, 2009 kl. 01:18

  2. Bee

    Visst är hösten fin…synd bara att den efterföljs av en vinter..Har svårt att tycka om frost, snö, hala vägar och värk som blir mer kännbar..Fast vintern kan vara fin oxå..på kort..;-)Ha en fin dag..KramarBill

    9 oktober, 2009 kl. 04:29

  3. Quinny

    Vilken underbar promenad du måste ha haft. Att få vandra i denna färgprakt, nyanser av från guld till mörkaste grönt. Det är inte mig förunnat. Häruppe på berget är färgerna små och grå, inte alls som på ditt vackra foto. Annars har dagen varit vacker med sol och klar luft. Då Adam har så svårt att ta sig fram för sin rygg, har jag mest suttit som en väntande passupp här hemma. Han mår nog lite bättre, men stelheten sitter i men tack och lov är hans humör på topp!Har saknat dig idag och om du har tid och lust kan du välan så en signal? Telefonen är dålig, men bara några ord gör mig glad. Min dator är seg som sirap, undrar om den är på retur… ;-(Önskar dig en i alla fall en riktigt trevlig fredagskväll, sköt om dig och må gott.Fredagskram av Lilla Ysta

    9 oktober, 2009 kl. 11:42

  4. windows

    Visst kan hösten vara vacker när den får bli så färggrann! Önskar dig en trevlig helg! Kramen.

    9 oktober, 2009 kl. 13:48

Kommentera

