Hic et nunc/ Här och nu

Det var en gång…

…ett par fina glasögon. Bra vid bilkörning, TV och film. Har haft mitt 2-åriga barnbarn, -livets efterrätt-, sedan igår. Allt har varit bara bra. I morse blev det tyst och då ska man vara extra observant. Fann det gulliga barnet i ett hörn med vad som fanns kvar av mitt dyra hjälpredskap. Stum av häpnad körde jag den älskliga till dagis. Nu blir det två par glasögon jag behöver köpa….hmmm….
Kanske detta är ett par bandyspelare som fajtas på banan -vem vet… I så fall spås barnet en konstnärlig framtid…
5 svar

  1. vindvittra

    Ojjojoj…!!!Inte så himmla kul dessa hjälpmedel är ju ganska så kostsamma ocksåMen en sådan liten konstnärlig unge kan ju inte veta att det känns dyrt !!Hoppas det ordna sig snart med nya ögon i alla fallkram från Kristina

    14 oktober, 2009 kl. 05:43

  2. Tina

    Oj då!!! Det var inge bra du. Men att ge ett lite sött barbarn bannor för detta kan jag tänka mej sitter långt inne. Bara att se glad ut och köpa nya du.Ha en fortsatt go vecka.Kram Tina

    14 oktober, 2009 kl. 08:08

  3. Marianne

    Varför inte rama in glasögonen åt den lille "aktivisten",jag tycker dom "ser bra ut",*LOL*

    15 oktober, 2009 kl. 00:52

  4. marita

    Hej Gunilla!Först vill jag tacka för dina kommentarer och för dina spår på mitt space. Sedan – beklaga dina glasögon. Men säger ändå som Marianne – Rama in dem!Det är inte alltid gott med efterrätt! Man kan bli övermätt om det blir för mycket!! Men man kan bli väldigt väldigt sugen oxå!Kramen!

    15 oktober, 2009 kl. 07:39

  5. Quinny

    Syster min, visst är det en konstnärlig "efterrätt" du har i lilla Emelie! Måste instämma med förra skrivare, bilden är lite av ett konstverk. Något för M Sommar… kanske? ha ha… Igår tog jag bilen, gjorde en liten rundtur i Taberg för att söka efter höstmotiv. Inga röda blad, inget vackert och lusten försvann. Hoppas på en ny dag, kanske inte höstfärger precis men vitt som snö. Det ser lite mörkt ut är på fredagsmorgonen.Ha det bra, dra\’ dig i sängen och vi hörsLilla Ysta kramar om dig och slick från två mamseller.

    16 oktober, 2009 kl. 02:09

Kommentera

