Hic et nunc/ Här och nu

Grått och tyst….

…och eftersom jag inte hade något speciellt att göra sydde jag en julklapp till mitt yngsta barnbarn. Kanske den håller en liten tid. Armar och ben brukar slitas loss av små vildar. Jag skämtar lite ….  Nu ska jag klä mig och gå upp till kyrkogården för att tända ljus för min och lillasysters kära, därefter ska jag vara hemma och ta det lugnt. Ingen symaskin i kväll.
Trots alla reklamavbrott såg jag. igår kväll, Purpurfärgen och får säga: "Otroligt bra spelad och mycket bra". Kan inte förneka att det föll en och annan tår.
Nu sätter jag in en bild av Flisnallen. Alltid något att skratta åt……
Skön lördagkväll
//Gunilla
4 svar

  1. Marianne

    Hej…*L* Jätteroligt att du tittade in….*L* Själv har jag inte varit så aktiv på bloggen den här veckan men att hälsa på här är alltid lika roligt! Nallen är bedårande. Kommer säkert att bli en älsklingsnalle för ditt barnbarn.Purpurfärgen kan man se hur många gånger som helst nästan.En fantastisk film och du är inte ensam om att tårar rinner,mina sprutade som en fontän första gången jag såg den…*L* Oprahs "Sofia" är min favorit! Önskar dig också en riktigt,riktigt skööön fortsättning på helgen,ha det gott…*L*

    7 november, 2009 kl. 12:16

  2. Margareta

    Söt liten nalle,Jag hälsar på på din sida, efter en liten miss i natt tydligen, men bara trevligt, med nya besökare.Men jag tyckte bara att rät ska vara rätt, annar är jag väl inte så kinkig av migTän om jag kund göra så där fina nallar i dag, har fått tv låtsas barnbarnFörr gjorde jag lite sånt, i dag virkar jag kattmöss och stickar magiska tofflor,har fibromyalgi sedan 20 år, och en arbetskada i höften, så jag kan inte göra bad jag villBlir riktig pensionär nästa år, Ha det ME, trevlig sida, lättläst med bra färger

    11 november, 2009 kl. 06:36

  3. Margareta

    Ser att tryckfelsnisse varit framme i dag igenME

    11 november, 2009 kl. 06:37

  4. Quinny

    Flis-Nallen ska man inte skratta åt. Honom skall man krama och gosa med. Tycker han är mycket fin. Du är påhittig med allt, min kära syster!Tack för du går upp och tittar till min grav. Blev så glad när du berättade på tfn att de "konstgjorda" ljusen sken så vackert. 700 timmar var lovat, de kanske inte har så mycket mer tid kvar. Elvira frågar varje gång jag talar med henne om ljusen fortfarande brinner. Hennes har säkert slocknat för länge sedan… :=)Tänk att jag önskar mig en Flis-Nalle i julklapp!Kram

    12 november, 2009 kl. 15:28

Kommentera

