Hic et nunc/ Här och nu

Visst har vi det grått…

…och mörkt just nu och så kan det även vara i livet emellanåt men då kanske det kommer en liten ljusning liksom strålarna faller på bildens ormbunke. Visst är vi alla värda en ljus stund i ett hav av mörker men betänk att snart kommer ljusets drottning. Det går fort, alltför fort… så snart är vi …framme vid nästa semester. Jo, det är sant…lever man inte och tar tillvara på var dag, gläds åt den så går det så fort. Jag vet, för jag har själv varit varit fast i sorg och bedrövelser och då går tiden snabbt utan att man lever med den. Allt är alldeles för kort.
Nu längtar jag efter vinter och snö, att få promenera under en stjärnhimmel och höra knarret under föttern, dra sjalen tätare runt huvudet och stoppa händerna i tumvantarna. Andas in den kalla och klara luften och bara gå. Utan tid, utan mål bara i egna tankar.
2 svar

  1. Michèle

    Jag hittade din brev mycket nostalgi . Kanske vintern kommer . Men som ni säger mycket bra, vintern har mycket charm . Jag hoppas att du kommer att göra vackra bilder . Här är vädret grått med dimma . Jag tittar på fåglar äter frön . Parakeet är alltid nära hem . Jag vet inte var hon sover, men dessa fåglar kan leva ut . vi ser i många europeiska stad . Je te souhaite une bonne semaine . Je t\’embrasse .

    10 november, 2009 kl. 05:06

  2. Quinny

    Underbart vacker bild! Har ju haft svårt för sv-v förut, men det kanske är på tiden att ändra mig. Lära gamla hundar sitta, jovars, de kan nog lära sig bara viljan finns. Minns finns… Kram

    12 november, 2009 kl. 15:20

Kommentera

