Hic et nunc/ Här och nu

Regnet faller sakta…

och naturen har gått till vila. I morgon fyller mitt yngsta barnbarn 2 år och jag har sytt henne en docka som jag tog en snabbild på. Fotot blev inte det bästa men det har inte någon större betydelse i detta sammanhang. Jag har en inställning på min kamera som jag i nuläget inte kunde ändra. Bulb!  Det får bli ikväll. Jag tar nog på mig och traskar ner till vävstolen ett par timmar.
//Gunilla
5 svar

  1. geneviève

    Hej, Gunilla, ilpleut, i mitt solsken och sötma … du kommer att göra en puppa Pette för din dotter? Jag har bara stora pojkar, som tror att fler bilar senaste modellerna (22 och 20 år) Bonne journée, je vous embrasse, A+++

    18 november, 2009 kl. 10:23

  2. Quinny

    Oh, vad söt den lilla dockan blev. En söt docka till en annan söt docka! Jag tror hon blir jätteglad över att få leka och krama denna. De andra dockorna i gummi har aldrig varit min stil… ;=( inte mina barnbarns heller. Just det enkla, mjuka, det passar bäst i den åldern.Vilken dag idag… Ösregn, det är precis vad det är. Hämtade F på förmiddagen och han verkar vara precis som vanligt… passade på att gå in till ÖB när jag ändå var i närheten. Köpte kvalitetesmjukmedel till mycket bra pris. Brukar sticka till Doreen och Adam några flaskor då och då. Inhandlade 2 kartonger choklad med punchfyllning samt 1 kg Bassett\’s All sorts!!! Tror du nu att jag lägger några kg på kroppen nu då…?? :=)Vad har du tagit för bilder med inställningen bulb? Månen… men det finns ju ingen nu, regndropparna kanske? Inte ett endaste kort har jag tagit på länge, ändå har jag haft både tillfälle och tid. Det blir väl så ibland. Man prioriterar annat. Men du, min bästa Storasyster kommer alltid i första ledet. Så glad att jag har dig.Väv in lite lycka i dina vackra mattor!!Kramar omLilla Ysta

    18 november, 2009 kl. 13:18

  3. Skyttenman

    Go kväll Gunilla. Ja, det är nog skönare nere vid vävstolen än nere vid sjön i dag/kväll… Väldigt fin docka som barnbarnet får att glädja sig åt!Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

    18 november, 2009 kl. 14:35

  4. vindvittra

    Villken fin docka!!!Hon kommer nog att bli jättegladNär min yngsta dotter var i den åldern så fick hon en liknande docka utav sin fasterJust den dockan blev en utav min dotters favoriter.Önskar dig en trevlig helgkram från Kristina

    20 november, 2009 kl. 12:23

  5. Tina

    Du har tillverkat ännu en jättefin docka ser jag. Kan tro det lilla barnbarnet ska bli jättelycklig. Ja du nu har höstrusket nått oss verkligen. Här öser regnet ner varje dag. Men jag har sagt det förr och jag säjer det igen. Varje årstid har sitt. Vi behöver denna mörka tiden också för att varva ner och ta det med ro. Mys med mycket tända ljus det gillar jag skarpt. Hoppas du har det bra och kan mysa i höstmörkret du också.Du nu har jag en liten undran också. Har Birgitta tagit bort sitt spaces? Det finns inte. Foton är det enda som finns kvar. I alla fall så ser jag det.Nu önskar jag att du ska få ha en go helg.Kram Tina

    20 november, 2009 kl. 14:05

Kommentera

