Hic et nunc/ Här och nu

Fredag kväll…

…och jag har varit nere i sta´n och handlat doppresent . Känner mig nöjd med köpet och ska nu försöka åstadkomma ett vackert paket. Desutom var jag inne på Panduro och köpte mig lite material för hantverk. En butik som säljer mycket av det goda. Jag känner hur det bara kliar i händer och fingrar för att få göra det och det och det….
Min kväll består av att först gå till Tobakshörnan och hämta ett par kardor jag köpt därefter matbutiken för att handla det mest elementära i matväg. det blir inget festande för jag ska vara barnvakt i kväll och kommer nog inte hem förrän ganska sent.Lade till några foto bland mina silverarbeten men lägger ett litet collage här också. Inga märkvärdigheter men mycket spännande och njutbart att jobba med materialet och så länge mina ögon mäktar med ska jag försöka hålla på men märker att de små detaljerna är svåra att se för mig. Har idag i alla fall fått upplysning om att "Luffarslöjd " är det som gäller nu men jag har inte riktigt tagit till mig det.  Ett hjärta gjort på så sätt kallas "Trasselhjärta" hm….
kanske det kan passa in på mig ibland. Förresten på många  människor. Hm…kanske ska göra ett ändå….
Mörkret har lagt sig så kanske jag ska iväg nu….
4 svar

  1. Quinny

    Vackra arbeten, Storasyster, som du har åstadkommit. Riktig ögongodis både för mina ögon och andras. Förstår du blev inspirerad i Panduro och med hela deras sortiment. Luffarslöjd förstår jag att det är "inne" just nu. Träffe just en man, när F och jag var i Mantorp med husbilen. Både mannen och hans hustri var mycket inne i denna slöjd och gjorde alster till en marknad i Ransäter. Jag har aldrig var speciellt förstjust i den sortens hantverk, men blir man utsatt för den, tänder man snart och så är man där.Varit på A6 med Emia, nästan hela dagen. Hon är omättlig, det är roligt och vi har det mycket trevligt tillsammans, men det är skillnad på en 8-årings ben och en gammal tant… 😉 Nu är jag trött. Ville köpt lite nytt till advent, men tror jag går ensam och uträttar det jag vill.Ha en trevlig kväll hos dina barnbarn. De somnar nog snart och kanske du också, i bästa soffan, vem vet!En fredagskvällskram från oss alla här i Taberg. Lilla Ysta

    27 november, 2009 kl. 14:11

  2. Quinny

    PS Se, jag kan inte stava längre… visst är det tröttheten, eller…? 😉 DS

    27 november, 2009 kl. 14:13

  3. Bee

    Bara jag som tittar in för att önska dig en trevlig 1:a Advent..Kramar / B.

    27 november, 2009 kl. 18:13

  4. vindvittra

    Visst är det skojigt att få frossa i alla olika smyckes detaljer som finns där på Pandurojag gillar också att pyssla och allra hellst då mina barnbarn kommer på besökKram från Kristina

    30 november, 2009 kl. 09:44

Kommentera

