Hic et nunc/ Här och nu

En strålande…

…klarblå himmel möter oss idag. Kunde inte motstå att lämna sängen tidigt för att njuta av min underbara sjö.
Putsade färdigt ett par små barnringar som jag ska ge bort i julklapp och hoppas på att hinna ett par till.
Dagen består av, endast trevliga bestyr och kvällen av julfest tillsammans med ett antal kollegor. Förmodligen tar jag med mitt fyraåriga barnbarn så jag blir inte sen. Allt med julstädning har jag lagt i malpåse, även onödigt pynt. Istället njuter jag av tiden som är. Tiden som rusar fram och sedan lämnar oss med minnena kvar och dem vill jag ha glädje av.
 
"Vi filar och förskönar
så gott vi kan och vet,
tills inget skiljer ande mer
från välanständighet."
2 svar

  1. Quinny

    Vilken fin blogg du skrivit. Den beskriver precis vad jag känner inför julen. Tiden går så fort och tänk då att få allting gjort till en helg, som snart snurrat över. Jag vill också naturligtvis njuta av julen, men den är inte som förr, eller hur, Storasyster? Tycker nog att haussen inför helgen har mattats något, åtminstone där jag bor. Vi börjar ju alla bli till åren och inga barn har vi längre i husen. Kanske blir det så då… Det blir jul ändå och förhoppningsvis med glädje och tillhörighet.Din spacesida blev helt super!! Mycket effektfullt med det blå och röda. Lite utöver det vanliga men ändå med stil. Bra gjort! Får väl börja och pula jag med då, igen, min är alldeles för röd…Ha en riktigt trevlig kväll tillsammans med damerna, då! Ha nu inte uppe den lilla tösen i alltför sen timma!! ;=)Söta ringar du gjort till dina prinsessor. Det blir roligt att få för små fina flickor. Extra roligt att Mormor har gjort dem alldeles själv. Duktiga syster!En tisdagskram till digLilla Ysta

    2 december, 2009 kl. 13:38

  2. Skyttenman

    Go kväll. Tittar in en sväng nu när lite mera tid finns. Fin blogg har du åstadkommit och fin har sidan blivit i julens färger. Hoppas att du haft en bra julfestkväll och att det blir en god fortsättning på veckan! Kram/SA

    2 december, 2009 kl. 16:43

Kommentera

