Hic et nunc/ Här och nu

Verkar som om många…

… Spaces. live medlemmar börjar ställa sig på barrikaderna.  Våra åsikter och tankar bör nog framhållas. Så många som lämnar för att gå till andra bloggsidor och visst var och en gör som den vill men vi som vill vara kvar bör nog hålla samman, innan viruset får spacees att förtvina. Inte behöver man ha så nära kontakt men man kan i alla fall visa att man finns och sända en hälsning emellanåt. Spacet är ju ingen form av tävling  vare sig i ord , kunskap eller bild utan var och en har sina kvalitéer och det blir  ett givande och tagande. Tankar, åsikter och kunskaper kan förmedlas. Själv är jag inte så duktig på att hålla kontakter men märker dock att det skett en stor förändring . Personligen har jag kontakt med mina  barn och min käraste lillasyster genom spacet så jag känner mig inte hårt drabbad och skulle inte vilja överge det. Mina dagar nu är lata, istället för all julstress tar jag det lugnt tillsammans med mig själv och mina hantverk. Vädret är grått, ja, men vad ska vi göra åt det? Jag ska till sta´n, gå in i kyrkan, tända ljus för min familj och känna tillhörigheten. Förresten, appropå så köpte jag "Första Moseboken Genesis" illustrerad av R. Crumb. Samtliga 50 kapitel. Häftad som en serietidning  med 210 sidor. Tänkte först ge bort den i julklapp men tvekar eftersom föräldrarna är ateister. Dock spännande . R.Crumb är född i Philadelphia, USA, men lever sedan många år i södra Frankrike.
2 svar

  1. berit

    Jag tänker bli kvar länge till. Jag skriver mest för min dotter men jag har några vänner, kända och okända som skickar små trevliga kommentarer som gör mig glad, som du t.ex

    8 december, 2009 kl. 15:10

  2. Marianne

    Här kommer mitt bidrag till anti-blogg-döden *L* Vi är fler som pratat om det den senaste veckan och även om ingen ska behöva känna vare sig stress eller tvång att uppdatera hela tiden så tror jag alla tycker det vore synd om Space förtvinade!Här stressas det minsann inte alls!Jga går mest runt o filosoferar, tittar på fina julprydnader och tar det väldigt lugnt! Jätteskönt! Vandrar vidare i cybern…..Kramar om och önskar er sköna dagar!*L*

    10 december, 2009 kl. 06:05

Kommentera

