Hic et nunc/ Här och nu

Har suttit vid TV:n…..

..och sett på fredsprisutdelandet i Oslo. Måste påstå att Barack Obamas tal var mäktigt. Han är en enorm talare och retoriker med stora visioner. Jag kommer nog sitta klistrad vid tv idag men ett uppehåll ska jag göra för att slå in lite julklappar till mina barnbarn. Gråvädret gör att min kamera får vila en tid. Återkommer till kvällen.
2 svar

  1. Quinny

    Missade fredsprisutdelande p g a flygplansinvasion över Taberg!! Fick höra ett annat "ljud i skällan"! Nu är allt lugnt och jag kommer också följa Nobeldagen i TV ikväll. Alfred Nobel var en dubbelbottnad herre. Först upptäckte han gurdynamiten, som faktiskt hade stor krigisk potential. Samtidigt var han en varm vän av fredstanken. Alfred Nobel föddes 1833 och avled denna dag 1896. Jag kommer säkert intittandes lite senare, jag också…KramLilla Ysta

    10 december, 2009 kl. 14:01

  2. Skyttenman

    Go kväll vännen. Själv har jag av olika anledningar missat det mesta av det som teve visat från Norge. Ska om en stund ta skadan igen genom att använda mig av Play-TV här på datorn.Var ute och gick någon timma i eftermiddag och det var verkligen gråväder. Kameran var med, men jag kom hem utan en enda bild… Hoppas nu att prognoserna stämmer, att det så sakteliga blir lite kallare och därmed kanske något lite ljusar på dagarna.Ha en fin lucia- och tredjeadventshelg! Kram/SA

    10 december, 2009 kl. 16:31

Kommentera

