Hic et nunc/ Här och nu

Kröning av…

 
.. Jönköpings Lucia 2009 har det varit i Sofiakyrkan ikväll. Jag var där och stämmningen var fin. Luciasmycket och tärnsmyckena är designade, tillverkade och skänkta av bq Guldsmed Blomquist i Jönköping. Kyrkan var mer än fullsatt. Eftersom det var mörktoch jag inte har någon extern blixt så var det inte lätt att fotografera. Jag gjorde ett gott försök och visar nu de kort som ej blev för mörka. De är oredigerade och det är inte heller mycket att göra åt dem men jag vill ändå ge en bild av hur, ungefär, firandet var. Angående historien om Lucia ska jag forska lite djupare  men inte just nu på sena kvällen. Lite lätt snö föll då jag lämnade kyrkan och traskade iväg till bussen. Förhoppningsvis så kanske vi kan få lite vinter till julhelgen. Med en önskan om ljus och hopp i vårt mörker.
Ett svar

  1. vindvittra

    En mycket söt Lucia tycker jag att ni fick!!visst är det stämningsfullt och fint Med Lucia som lyser upp mörkret så här som en för hälsning inför JulenÖnskar dig en fin fortsättning på veckan kram från Kristina

    15 december, 2009 kl. 05:06

Kommentera

