Hic et nunc/ Här och nu

Födelsedagskalas har det varit…

…idag för Anton som fyller 6 år. Många fina dekorationer och mycket god mat hade hans lilla mor ordnat till. Det var trevligt men blev en aning högljutt med 7 barn och 8 vuxna. Huvudsaken att lyckan var total för jubilarern.  Nu braskar det fort till jul.  Morgondagen tror jag att jag ska ägna mig åt lite julklappsinköp. Kanske en till mig själv hm…
Cyklar till stan´där jag hittar bättre små affärer än vårt stora köpcentra A6. Jag är nämligen en drömmare då jag är ute och handlar. Jag varken ser eller hör utan går i min värld , njuter och tittar. Fantiserar och kommer på idéer och det tar sin tid. Ganska snart har timmarna rusat iväg men det i gör inte någon illa. Kanske Rocky som sitter hemma och,som han säger, "svälter" då matte är inne i dimman.
Nu kommer en glimt av dagens födelsedagsbarn.
 
Kommentera

