Hic et nunc/ Här och nu

Så är juldagarna över…

…och allt har varit til belåtenhet. Jag har en julgran som fortfarande dricker vatten och ser ut att må bra. T.o.m luktar den gran som det gjorde i min barndom. Det var årtionden sedan jag varit med om det men så var den också nyhuggen av en släkting. Kylan har tagit grepp om oss och kanske det är positivt med tanke på allt prat om jordens uppvärmning. Jag har mitt fyraåriga barnbarn hos mig och vi inspekterade lite byrålådor idag vari vi hittade en del försvunna saker b l a en plåtask fylld med sidenblommor som jag gjorde för ett antal år sedan och sedan totalt glömt bort. Undrar vad som gömmer sig om jag skulle börja gå igenom vrårna.  Snart har vi nytt år 2010 och då får vi se vad det för med sig. Några löften har jag aldrig avlagt och kommer inte nu heller att göra men jag tänker att det var som igår vi firade år 2000. Så fort tiden går då man tänker tillbaka. Jag skulle önska att jag bättre kunde bejaka mig själv men att vilja och sedan skrida till verket är skilda saker. Katten sover och myser, ser jag, barnet ligger i min säng och myser. Klockan är inte mycket men jag tror jag går in till henne och myser jag med. Här är de bortglömda…..
3 svar

  1. Quinny

    Kära. Storasyster, vilken läcker bild! Så vackra och skira de är, alla blomstren. Du är en tusenkonstnär, det har jag ju för all del alltid vetat… 😉 Hade varit mycket glad, om jag kunnat lära mig att tillverka sådana här blommor, men jag vet ju också, att det inte finns så fina tillbehör att köpa längre. Det grämer mig, så bra som allting skall verka. Jobbardag idag… på årets sista självande dagar. Det gick bra och jag hann även ta en liten promenad denna soliga eftermiddag. Det började med snö och slutade i tö…Nu har termometern sjunkit sakta neråt. Håller mig inne och tänder mina ljus, sätter mig i "skrubben" och läser, en stund. Snart väntar sängen, som vanligt, det rullar vidare…Imorgon fyller F år och familjen kommer träffas åter igen. Bara det inte "blixtrar" till som på juldagen, skall det säkert bli ett trevligt födelsedagskalas!Vi hörs på förmiddagen, jag ringer till dig, men inte alltför tidigt!!Ha det gott i kväll och mys och pys tillsammans med lilla fröken Rosenknopp, Louise.Lilla Ysta, kramar om

    28 december, 2009 kl. 15:35

  2. Peter

    Vackra färger på blommorna; julen är ju en färgglad tid. Inga nyårslöften? Jag har tänkt avlägga ett inför nyåret, men vet inte riktigt om det går att ro iland. Är lite beroende av andra, sö…Må bra och Gott Nytt År på dig!

    29 december, 2009 kl. 08:29

  3. L'Ami

    Bientôt 2009 aura vécu, oublions tous les mauvais souvenirset gardons dans nos coeurs que les meilleurs….Et maintenant vive 2010, Santé et réalisation de tous tes projets….Bonne Année 2010….Gott Nytt Är chère Amie de Suède…..Gros Bisous de l\’Ami Gilbert

    31 december, 2009 kl. 09:54

Kommentera

