Hic et nunc/ Här och nu

Så är jag tillbaka…

..till vardagsrutiner och vårt nordiska klimat, idag -18 och mängder med snö vilket jag visserligen är förtjust i. Dessutom såg jag att Vättern frusit.
Min resas dagar  började med kyla och snö vilket inte Irländarna upplevt på mannaminne. Skolor och vissa arbetsplatser fick slå igen. Barnen var hemma i tre dagar. Vatten frös och så även gastuber, så visst hade vi primitiva dagar.Framkomligheten var ett problem, eftersom man  har  sommardäck året runt på Irland. Jag kommer att berätta lite mer framöver men nu vill jag först framföra mitt innerliga TACK till min familj som gjorde tiden för mig trivsam och spred kärlek och glädje. Jag hade tre barnbarn då jag kom och fyra då jag åkte. Tack älskade små barn att ni finns och för att ni är som ni är. Mormor älskar er……….
En grupp av mina ädelstenar  Tito  Erik  Bonnie  Sasha
Nog bör jag här även lägga till en del av de fyrfotade familjemedlemmarna.
 
 
 
Nu ska jag iväg till mitt silversmide men hinner kanske skapa en ny mapp där jag succesivt lägger in mina Irlandsbilder.
//Gunilla
 
5 svar

  1. Quinny

    Min, fina Storasyster! Vilken härlig bild på de samlade barnbarnen i Irland. En sådan gemenskap och tillhörig till speglar tillsammans. Lille Tito verkar verkligen redan har kommit in i familjegemenskapen och till djurhållningen. En sådan söt kisse, Molly, men själen avspeglad i ögonen. Hundarna går inte av för hackor de heller, en med nedvikta öron och en med öronen på skaft. Underbart, Gunilla, bättre kan det inte bli!

    31 januari, 2010 kl. 15:33

  2. Michèle

    Dina bilder är vackra . Barnbarn är vackra . Barnet är bedårande . Det är en vacker familj . Du har också vackra bilder av djur . J\’étais absente des blogs depuis un moment, mais je reviens . Je te souhaite un bonne soirée . Je t\’embrasse

    31 januari, 2010 kl. 16:22

  3. Bee

    En underbar gruppbild av barnbarnen..Oj, vad de ser snälla å goa ut…(fast det är dom väl oxå ? )..;-)Fröken Molly har anlag till att bli kattmodell….Ha det gott i kylan…KramBeekay

    1 februari, 2010 kl. 03:50

  4. L'Ami

    Je ne sais pas le suédois, il faudrait nous mettre juste un petit moten français pour certaines choses, je pense que ce sont tes petits enfants….Ce n\’est que du bonheur…..Gros Bisous de l\’Ami Gilbert

    4 februari, 2010 kl. 16:09

  5. berit

    Jättefina foton från Irland och jättesöta barnbarn. Vilken lycka med en liten ny baby också.

    8 februari, 2010 kl. 05:49

Kommentera

