Hic et nunc/ Här och nu

Idag är en tyst dag…

..kanske många är trötta efter mycket OS-tittande. Jag såg störtloppet med Anja P och det gjorde mig ont att se henne falla. (givetvis även för de andra som föll). Det är hård träning som ligger bakom dessa flickor. Ja även alla idrottsutövare. Jag har svårt för att se människor förlora i alla de slags tävlingar.Förstår vilka besvikelser det ger både för dem och för de som har förväntningar på dem.  Tävlingar mellan människor och även tävlan mot sig själv har fascinerat i alla de tider och just nu har de flesta  OS i fokus. Nackdelar finns säkert också många  och det är inte alla som sympatiserar med den kommersiella delen som det medför. Dagen är lite grå så jag såg mig om i mitt hem och tänkte att jag har ju en del saker som ligger mig varmt om hjärtat. bl a denhär stora snäckan som någon för mig okänd skurit ut en vacker kamé i. Jag ser arbete precision och tid som ligger i vissa hantverk och som berör mig.
2 svar

  1. Michèle

    Detta skal är vacker, vad arbetet med att skulptera scenen!Bonne soirée à toi . Bizzzzzzzzzzz

    18 februari, 2010 kl. 12:46

  2. Quinny

    Kära, lilla Storasyster! Vilken vacker snäcka, först trodde jag det var ett smycke, men ser nu att det inte är det. Visst finns det mycket vackert som berör och ibland även det fula som givits med ett varmt hjärta. Jag tittar inte på sport. Vad det är som gjort mig helt sportbefriad, vet jag inte. Även så, peppar jag mina söner och barnbarn att utnyttja snön och de frusna isbanorna, medan tid är. Det har aldrig legat mig om hjärtat, varken vinter eller sommarsport. Nu dundrar TVn hela kvällen och kanske natten med, vad vet jag, men jag läser och funderar i mina banor.Ikväll har jag ringt dig, men ingen svarade. Kanske var du på silversmide. Jag var så säker på att du var hemma och därför blev jag orolig… hönssyster, det är vad jag är.Jag önskar dig godnatt och sov gott och hoppas du haft en avkopplande kväll. Vi hörs imorgon!Godnattkramen till dig i vanlig ordning, från oss alla.Lilla Ysta

    18 februari, 2010 kl. 15:19

Kommentera

