Hic et nunc/ Här och nu

Idag kom ”Våren”…

…med +grader och nu kl 18.12 +3,5. Vädret har varit riktigt underbart idag. Kunde inte annat än ge mig ut på vandring. Promenerade inte utmed Vättern, som vanligt, utan en bra bit ut på sjön. Känslan var mäktig  och storheten riktigt omslöt mig. På hemvägen funderade jag om jag skulle bli utan "Semla" i år. Ingen har jag hittills köpt och ingen heller blivit bjuden på så jag beslöt mig gå in på Centralkonditoriet och dricka kaffe med semla. Där satt jag i godan ro och samspråkade med mig själv. Trivseln var fullständig. Därefter travade jag hemåt igen och till den väntande tvättstugan. Min promenad och fikapaus tog i alla fall 3 timmar i anspråk. Middag…nej det blir ingen idag eftersom semlan tog all plats. På hemvägen såg jag endast leende människor. En äldre dam vände sig till mig och sa "Nu har våren kommit".  Jag log, svarade och  gick vidare i vårvädret.
 
5 svar

  1. Quinny

    Det har varit ett underbart väder nu några dagar tycker jag. Eftersom jag varit fjättrat, nästan, till sängen har jag inte känt så mycket av dem, men idag var det första dagen jag promenerade runt tomten och det var ju långt. Solen sken, öppnade glasdörrarna till altanen och drack mitt em kaffe nästan i naturen. Fåglarna kvittrade och mamsellerna dåsade i snön och i solskenet. Hoppas det varar lite till så snön smälter undan.

    9 mars, 2010 kl. 14:11

  2. L'Ami

    il doit faire très froid chez vous en Suède, car le vent est glacialaujourd\’hui chez nous en Bourgogne et il vient du Nord….Bonne et douce Nuit chère Amie Gunilla….Bisous de l\’Ami Gilbert

    9 mars, 2010 kl. 17:00

  3. Inger

    Hej Jaaaa nog är den varmt välkommen och efterlängtad ..vårenTakdropp ,fågelsång och snö som rasar från taken Det börjar pyra en glädjens fnittrighet i kroppen och alla mina sinnen står redo i startgroparna för att låta sig omfamnas av vårens värmeTack för att du tog dig tid att titta förbi mig KRAM

    11 mars, 2010 kl. 02:36

  4. Peter

    Fortfarande snötäckt, ser jag. Vättern är vacker året om, men på olika sätt på olika årstider. Hoppas dock det vita snart försvinner.

    11 mars, 2010 kl. 09:32

  5. Murielle

    Bonjour, je suis à Aubergenville depuis 1974, depuis il y a eu beaucoup de changement, merci de ta visite et si je peux te renseigner c\’est avec plaisir, je te souhaite un bon mardi gros bisous MumuPS: Super photo sur ton blog, je ne peux pas donner mon avi sur le texte je connais pas la langue bisous

    16 mars, 2010 kl. 03:31

Kommentera

