Hic et nunc/ Här och nu

En påskhälsning till alla…Une salutation de Pâques à tous les amis…

.. som besöker min sida. Högtider och helger kan vara lustfyllda för en del men  långa och  ensamma för andra. Det är något vi alla bör betänka i vårt välfärdssamhälle. I andra delar av världen rasar både krig och naturkatastrofer.  Nu är det ju så att betingelserna är olika för olika människor och olika platser på vår jord men kanske vi ska sända en tanke på varför vi av tradition firar många av våra helger…Våren har verkligen kommit, den gammeldags vår jag minns från barndomen med porlande bäckar och glittrande sol. Vintergäcken sprider sig här som täcken över gräsmattorna. Barnaröster hojtar ute till sena kvällen. Det är intåg till vår-och sommarkvällar men om det blir någon färskpotatis till midsommar det återstår att se. Nu stundar många  helger och festligheter framöver innan svenska semestern tar vid.
Valborgsmässoafton är en kväll jag tycker om. Oftast enljummen härlig kväll med sång och eldar som doftar ljuvligt. Fyrverkeri som jag är barnsligt förtjust i. Nu får ni min påskhälsning på ett foto jag tog idag. Grenen fick jag av en gammal tant och äggen målade min dotter då hon var ca 15 år. En stor Kram till er alla från mig //Gunilla
3 svar

  1. berit

    Glad påsk till dig också. Min dotter Åsa och hennes dotter Alice kommer ner till mig efter påsk och eftersom Alice kusin Frans vill leta påskägg tillsammans Alice firar vi påsk veckan efter i stället så det blir en lugn påskhelg för min del. Här gäller det att vara flexibel. Kram till dig

    31 mars, 2010 kl. 16:07

  2. Peter

    Tack för påhälsningen på mitt space. Självklart önskar jag dig också en glad påsk.Kram

    1 april, 2010 kl. 06:12

  3. Dr

    Hej Gunilla,Det var ett tjusigt påskpynt du har fixat.Tack för det fina påskkortet i min gästbok!Önskar dig också en Glad påsk.KramMox

    2 april, 2010 kl. 07:45

Kommentera

