Hic et nunc/ Här och nu

7 april-Årsdagen…

…av min älskade brors bortgång. En , för mig, sorgsen och förunderlig dag med diverse händelser. I januari då jag  besökte Irland fick jag med några små lökar hem för att plantera. Eftersom jag inte har någon trädgård satte jag dem i en kruka vilken jag placerade i trapphusets fönster. Det började snabbt komma små plantor och i  slutet av februari märkte jag antydan till blomknoppar. En av knopparna växte till sig och jag har i över en veckas tid undrat, när och om den skulle slå ut och bli en blomma och hurudan. Nåväl, idag på morgonen klockan tio då jag öppnade min dörr för att gå ut kastade jag ett öga upp mot fönstret där krukorna står och vad fick jag se : "Idag den 7 april" en lilja vacker och ståtlig, som önskade mig God morgon. Kunde inget annat än säga: "Tack, du kom med hälsning från Bo". Jag tog inte med blomman upp till kyrkogården idag för jag ville först fotografera den. Det har jag gjort nu men märker att fotona är lite suddiga men nu är det så. I morgon tar jag med den till graven och kanske jag där kan ta bättre foto.
//Gunilla
 
 
 
 
 
 
 
4 svar

  1. Michèle

    Cette fleur est magnifique ! April 7 är för dig en sorglig årsdag . Mina tankar är med dig . Jag hade mina barn och barnbarn för Påsk . Var en vacker dag ! Je t\’embrasse

    7 april, 2010 kl. 15:29

  2. Quinny

    Underbar lilja! Det var en hälsning från din älskade bror. Du har fotograferat den så vackert och för mig har den ingen oskärpa.Tror du inte att liljan far illa på kyrkogården? Trots allt är det ju inte så varmt ännu, men de kanske klarar det. Känner med dig, Storasyster, men hoppas i all sorgsenhet, dock att dagen blir en bra dag.Storkram, Lilla Ysta

    8 april, 2010 kl. 03:07

  3. Skyttenman

    Fantastiskt fint fotad lilja. Ingen oskärpa där inte, vad jag kan se.

    8 april, 2010 kl. 05:32

  4. Tina

    Å Gunilla vad jag blev glad när jag kom in på mitt spaces. Tack för kommentaren. Har inte sett varken dej eller Birgitta på länge. Jag går till era sidor och det står att ingen av er är vän med mej längre. Hade gärna haft er båda kvar förstås. Saknar er två. En sån underbart vacker blomma du har vännen. Klart att blomman var en hälsning från din bror. Helt klart. Hoppas du har det bra. Har inte uppdaterat mej riktigt här än.Kram TINA

    8 april, 2010 kl. 17:32

Kommentera

