Hic et nunc/ Här och nu

Inatt kom ytterligare….

…en lilja men denna gång klarare gul mer åt grön ton. Tog ett foto med min Cannon Power shot. Hoppas jag kan spara lökarna och få dem att blomma om. det fanns mer knoppar men de har torkat. Ställde ut den på balkongen så den får känna av att den kommit til livet. Fick tillbaka mitt objektiv igår så jag får se om jag går ut och testar lite senare idag. Har lite annat att styra med. Veckan blir fullspäckad med hantverk, tandläkarbesök och på torsdag jordfästning av en väninna.Livet är för allt och alla: att komma och gå. Tacksamt tar jag emot mina dagar.
I går var spänningen stor och i natt var det festyra i Jönköping ända fram till morgontimmarna. HV71 vann ju SM i ishocky. Även om jag inte är så intresserad så visst tycker jag det är härligt. Idag går väl de flesta häromkring trötta och med ett saligt leende på läpparna.
 
3 svar

  1. Quinny

    SUPERBE!! Så jätte-jättevacker, både liljan och bilderna. Var riktigt stolt och sträck på dig!! MVG… Riktigt avundsjuk… Tycker du skall skicka den till XX, du vet till vem!! Stolt över dig, Storasyster, snart kommer jag att gå på fotokurs hos dig.Kram

    26 april, 2010 kl. 13:45

  2. L'Ami

    Moi aussi comme la Belle Quinny je dis Superbe…La Nature est une véritable et très grande Artiste….Bisous de l\’Ami Gilbert

    27 april, 2010 kl. 01:06

  3. L'Ami

    Bon 1er Mai ma chère Gunilla, je pense que cela se fêteaussi en Suède, alors je viens ce matin t\’offrir un p\’tit Brin de Muguet, fin des peines et début de Grand Bonheur…Gros Bisous de l\’Ami Gilbert

    1 maj, 2010 kl. 01:31

Kommentera

