Hic et nunc/ Här och nu

11 maj – En stor dag

…Älsklingens födelsedag- 12 år – Jag skickar över massor av kramar till en duktig och underbar kille. GRATTIS till dig Erik   Alla här hemma hälsar till dig och tänker på dig och du vet att mormor älskar dig. 
Så fort tiden går, nästan ett helt fotbollslag har hunnit komma efter honom. De är alla lika älskade. Jag   ringde tidigt i morse och sjöng en truddelutt  samt hurrade. Vi har ju inte så lätt att ses men huvudsaken att han mår bra och känner sig lycklig. Jag frågade vad han önskat av sin mor och far. "En Ferrari", svarade han och då jag frågade  vad han fått. blev svaret,"Kläder" . Det är alltid bra att få  men mormor lovade att när jag vinner mina miljoner så köper jag en åt honom. Klart pojken ska ha en Ferrari…..   hm….  . Dessutom ska mormor då flyga till Paris och köpa kläder.
Igen GRATTIS  på din dag – året innan inträdet till tonåren.
 
2 svar

  1. Quinny

    Go\’morron, Storasyster, jag missade Eriks dag igår. Åter igen vilken härlig bild på det äldsta barnbarnet och det yngsta! 12 år, ja, så fort går tiden… och som du säger nästa gång träder han in i tonåren med allt vad det innebär, både för honom och för familjen. Ibland går det smärtfritt, ibland lite tuffare. Nya sidor vaknar och livet börjar gro…Har du ingen ny bild på den lille? Han har väl hunnit bli en stor, stark bäbis nu? Det är synd att det är en så lång väg mellan er, men när du får miljonerna då blir den kortare!!Ha en god dag. Lite grått och vått här i Taberg idag. Seg som som kola känner jag mig, hade gärna legat och kurat i sängen någon timma till… :-)GRATTIS till en 12-årig "ungersven" med fantastiska bruna ögon…

    12 maj, 2010 kl. 02:57

  2. Marcelle

    Adorable !!!

    1 juni, 2010 kl. 04:04

Kommentera

