Hic et nunc/ Här och nu

Några rader

….ska jag försöka pränta ner även om ingen kommer in och läser. Windows space verkar totalt igenbommat.Det var roligare förr då man fick besök och själv kunde besöka. Jag har haft och har ännu en elak virus i lungorna med feber som följd vilket nu varat i snart 4 veckor. Det tröttar men trots detta besökte jag Skagen förra helgen och har en del foto som jag kommer att lägga under mappen augusti. Runt den 10 aug kommer min dotter med 4 barn från Irland. De bilar över England till Dover och tar sedan färjan till Calais. Därefter får de bila från Normandie upp till Jönköping. Nog tycker jag det är väl tufft. Jag var på marknad igår och försökte sälja en del hantverk vilket inte gick lysande. Folk är inte villiga att betala för hantverk och jag kan ju inte sälja under materialpriset. Nåja, då får de väl köpa "made in Taiwan". Idag spås det regn så det får bli en promenad utmed stranden och sedan "tetime" och en spännande bok.
Känner för att umgås med mig själv idag.
//Gunilla
  
7 svar

  1. Skyttenman

    Hej och go söndag vännen! Ja du, space för verkligen en tynande tillvaro för närvarande. Största orsaken står nog att finna i de förändringar som gjordes för en tid. Men kankse ändrar det sig när höstkvällarna blir längre och mörkare och ger mer tid framför datorn. Blir lite avis när jag läser att du varit på Skagen. Vill gärna dit men blir av någon anledning inte av… I dag regnväder här så där blir nog att hitta på något inomhus.

    1 augusti, 2010 kl. 06:12

  2. Skyttenman

    Hoppas att du kryar på dig. Att gå omkring med långdraget virus är ingen höjdare. Ha det gott resten av dagen i det sällskap du nämner! Kram/SA

    1 augusti, 2010 kl. 06:12

  3. berit

    Hej Gunilla! Tråkigt att du varit sjuk. Jag fick inte heller några kommentarer på Spaces. Det visade sig att MSN hade gjort ändringar så folk inte kom in. Kolla på inställningar vad som står där. Jag har haft en fantastisk sommar. Reste till Santorini en vecka med min dotter och hennes dotter Alice, 11 år.

    3 augusti, 2010 kl. 03:24

  4. berit

    Det var ett fantastiskt ställe som låg på en grekisk vulkanö. Lite varmt men med siesta mitt på dagen och aircondition på rummet var det inga problem. Vi var där veckan efter midsommar och kom till skåne där det var lika varmt. I Lomma har det inte fallit mycket regn. Man får sitta i skuggan och läsa en bra bok. Har just lagt ut bilder från Santorini på spaces. Krya på dig nu. Kram

    3 augusti, 2010 kl. 03:29

  5. Quinny

    Underbara bilder från Skagen. Det måste ha varit en upplevelse att se, där de båda haven möttes. Annars tror jag nog att det är atmosfären av en svunnen era som hade tagit mig mest. En era av konstnärskap, med allt vad det innebar. Skagenmålarnas alster känns är så specifika för oss alla. Kanske en gång… kommer jag dit. Que sera, sera…

    4 augusti, 2010 kl. 14:29

  6. Quinny

    Tack, Storasyster, för kommentaren på min sida. Nej, jag tror inte kommande generation har densamma känsla för det värde som "det var en gång…" som vi har. Det är vi som inte lärt dem det, vi strävade framåt, att ha det bästa vi kunde få av framtiden. Bra på ett sätt, men vi glömde visheten och värdet av det gamla. Man försöker ge den 3:e generationen framtidsvisioner blandat med lite av det gamla. Kanske det kan lyckas? Från det ena till det andra, jag är inte sams med Spaces ännu. :=(.

    8 augusti, 2010 kl. 05:57

  7. Quinny

    …forts. Det var en krånglig väg till att komma så här lång!!Största kramen till dig, min Storasyster

    8 augusti, 2010 kl. 05:59

Kommentera

