Hic et nunc/ Här och nu

En lugn söndagkväll…

..och jag sitter och lyssnar på några CD med Irländsk musik som jag plötsligt hittade i en plastpåse med burkar. Rocky går runt tangentbordet och undrar om han möjligen inte kan få lite mat.  Visst, bara vänta en stund så kommer det. I går var jag ute på en lång höstpromenad. Kameran var med så det blev några septemberbilder.Allt är nu så vackert och färggrannt. Rönnbären börjar också bli röda.  Jag skulle gärna vilja fota en kantarellfamilj men tyvärr vet jag inga ställen och det är inte lätt att gissa sig till vart man ska. På fredag om allt vill sig kanske jag och barnbarnet åker på fiskesafari och campar över natt. Där kanske finns svamp  om vi nu inte får gammelgäddan.
Såg på Rigoletto med Placido Domingo i går kväll men missade akt 2 idag. Akt 3 komer kl 23.30 ikväll och jag känner att det blir för sent för mig. Jag hoppas man kan se repriser. Jag har inte hört honom sjunga baryton förut så hans motto är nog "Bättre sent än aldrig".  Min sida har jag inte hunnit bearbeta ännu men det kommer nog det med.
//Gunilla
3 svar

  1. geneviève

    Hej Gunilla, kommer det snart att falla !!!!!!! i ditt land. Ni gör oss inte ofta besök t\’espère jag i glädje, den lilla blå hatten i bohomne ?????Bzzzzzz

    15 september, 2010 kl. 10:34

  2. vindvittra

    Hejsan!! tittar in här för att lämna en liten helg hälsning och önskar dig en trevlig fortsättning på helgenJag väntar också på att det ska torka upp lite efter alla regn så vi kan ta en liten svamp tur i skogen Hälsningar Kristina

    18 september, 2010 kl. 03:26

  3. Anja

    Hej Lilla Mamman! Onskar jag kunde sporra dig till att aktivera bloggen igen. Den ar till sadan njutning for oss alla!

    1 oktober, 2010 kl. 14:23

Kommentera

