Hic et nunc/ Här och nu

Undrande…

…över vad jag gett mig in på då jag lämnat mitt live space och konverterat till WordPress. Här står jag i princip handfallen och har ingen aning om hur jag ska hantera detta. Antagligen får jag undersöka alla funktioner innan jag gråter som ett barn över mina misslyckande. Det är ju inte bara bloggar jag vill skriva utan dela med mig av foton på min vardag och mitt liv. Sökvägarna till mina vänner samt bilder på dem är borta och hur  jag får dem tillbaka är skrivet i stjärnorna. Vill ju ha dem klickbara utan att behöva söka i adressfältet. Många frågetecken återstår och jag får leta mig fram i denna it-djungel. Den som råkar komma in på min sida önskar jag välkommen.

//Gunilla

2 svar

  1. Godmorgon, Storasyster! Allt är lugnt och stilla, mysig morgon med sovande vovvar och kaffebryggaren, som pustar och ger en härlig doft. Det är väldans bra av dig att ha kommit så här långt med flyttningen. Skrev en kommentar till dig igår, men den försvann väl ut i cyberrymden. Därför… önskar jag dig, igen, välkommen tillbaka till densamma efter ett långt uppehåll. Kul att hålla kontakten igen på denna nivå. Längtar efter att få dela dina bilder och din vardag, som du får dela min.
    Var inte ledsen för att det känns lite trögt i början, du klarar av det, att göra en ny hemsida, alltså! Om inte du kan, vem kan då…?? ;=)
    Stor fredagskram
    Lilla Ysta

    3 december, 2010 kl. 08:06

  2. Berit Zethraeus

    Hej Gunilla!
    Var det något annat än klickbara länkar du blev av med vid överföringen? Jag vill som du lägga stora foton och skriva en liten blogg om vad jag gör och tänker på. Vad valde du för layout?
    Kram från ett vintrigt skåne
    Berit

    3 december, 2010 kl. 10:36

Kommentera

