Hic et nunc/ Här och nu

Så är Julen 2010 över..

..och förhoppningsvis har alla fått sina önskningar tillgodosedda. Barn som stora, fattiga som rika, hungriga som mätta. Min helg har varit lugn förutom då barnen ivrigt med blossande kinderslet upp sina paket. Jag hann knappt se vad eller från vem de fick paketen  men glada var de innan tröttheten tog överhand och de somnade i sina sängar omgivna av nallar, dockor och diverse lek och nyttosaker.

Dagen har varit underbar.Vit gnistrande snö, klarblå himmel och en strålande sol. Temperaturen här har varit runt-11 grader. Jag tog en långpromenad på 2 timmar och bara njöt. Det är vintern och just sådant här väder jag älskar som mest. Ser att många andra kan göra en hel del med WP programmet så jag får väl föröka ett tag till trots att jag inte har så stort tålamod. Sätter in en bild på mina tre barnbarn so minne från julaftons kväll.

Ett svar

  1. Go’morron, kära Storasyster! Vilken annorlunda och ”outständing” sida du kommit på!! Du satt väl inte och ”pillade” i WP hela kvällen? ;=). Så söta bilder på dina barnbarn. Visst är Louise en vacker liten blomma, men lilla Emilie kommer inte långt efter. Anton är en go’ pojke, med sina snedställda ögon blir han säkert en chamör med tiden, om han inte redan är det?
    Ja, barnbarnen betyder en hel del i vårt liv, eller? Ville faktiskt haft någon bild från julen, men inga barn vill längre ställa upp. Fick ”knäppa” och hoppas på det bästa och först ut är Elvira. Men det oskrivna året 2011, då blir det andra bullar…!!! :-O
    Gillar du min nya stil? Lite mindre färg… ändrat till neutral i kameran, får se hur länge jag gillar det?
    Har just druckit kaffe och skall nu klä mig för utflykt i det vita havet. -17 grader, kl 06.30 hade vi -23!! Börjar det inte bli lite för mycket och för länge?? Påminner om ”gamla tider”…
    Vi hörs kära Storasyster, och vi måste ses!!
    Värmande kram
    Lilla Ysta

    28 december, 2010 kl. 09:14

Kommentera

