Hic et nunc/ Här och nu

Kanske på sin plats…

..att skriva några rader mellan varven att försöka förstå det här programmet. Tror här finns möjligheter men det gäller också att ha kunskap och tålamod. Personligen har jag så mycket annat att hinna med och dessutom har jag inte lust att börja lära om i så stor utsträckning. Det räcker med att jag i natt drömde att jag hade ett år kvar på sjuksköterskeutbildningen. Hm… vid min ålder..hm…  Märklig dröm, jag som alltid arbetat med penna och autocad. Fotografering har jag varit dålig med men förhoppningsvis kommer bättre tider.  Vädret är inget jag klagar på, kanske skönt för djur och hemlösa att kylan inte är så hård. Visst är det beklämmande att här sitter jag och ni varmt och mätta  och knattrar på våra datorer emedan så många i Sverige inte har ett hem att sova i om natten. Man brukar säga ” livet är inte rättvist”. Nej det är det inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Min stad är inte unik och här på gatorna sitter trasiga och invalidiserade människor och tigger pengar. Jag kan inte gå förbi utan säga ett värmande ord och lämna en del av mitt överflöd. Det är ju inte numer inte olagligt i Sverige att tigga. Vi behöver nog göra större insatser för misären i vårt  land innan vi slår oss för bröstet. Blev varm inombords då jag idag på TV, från Polen såg hur man räddade ett litet rådjur som drivit iväg på ett isflak.  Ser att det är mulet och att det börjar skymma men kanske jag ska ta mig en promenad tillsammans med kameran. Får se..Till alla en avkopplande Trettondag. //Gunilla

4 svar

  1. Tack, Storasyster för att du tänker på dem som har det minst. Det är svårt att gå förbi en tiggande utsträckt hand, så det hamnar alltid något i den, när jag går förbi. Det är ett hårt klimat vi lever i och vem vet vad framtiden kan ha i sitt sköte.
    Skulle till Ljungarums kyrka idag igen för att se ett Trettondagsspel med Emia och Elvira. Vi kom aldrig dig, Adams bil hade frusit fast, vi fick snällt stanna hemma. Gissa om Frederick är arg… Han är på ishockey och jag kan tänka mig att känslorna svallar i hockeyhallen!!
    Det kanske var bäst som skedde för jag kanske inte är så välsedd av diakonissan sedan förra besöket… ;=))

    Ut med kameran, är det mulet eller skumt ute, höj ISOt!
    Stora snökramen
    Lilla Ysta

    6 januari, 2011 kl. 19:02

  2. Bonsoir Gunilla

    J’ai bien reçu ton message,je voudrais bien t’aider, mais je pars demain à Bordeaux pour le week-end . Je vois que tu te débrouilles bien sur ton blog, et que tu as réussi à mettre Flagcounter .Je reviens lundi . A bientôt . je t’embrasse

    7 januari, 2011 kl. 00:13

  3. WOW!!! SÅÅÅÅÅÅ stilren och flott hemsida du har gjort! Vinjetten över vår stad från ”isparken” är mycket vacker. Vadå blå? Den är hur fin som helst kan inte vara bättre, så ser det ut, precis så, den stunden på dagen. Mina bilder bleknar…
    Och det nya kortet på lilla Bonnie… vilken charm och Antons ögon är lite av det vackraste. Så det så… om Louise och Emilie vet du vad jag tycker.
    Största kramen till dig min Storasyster

    bara en
    Lilla Ysta, alltid

    9 januari, 2011 kl. 16:41

  4. que de neige….en ce moment, chez moi (st-etienne Loire, on se croirait au printemps…
    la température enciron 12/15°….on a eu en décembre quelques semaines avec beaucoup de neige, et une température, moins 10/15…

    pour l’instant on peut se promener, sans fourrure…….

    j’ai eu beaucoup de mal à recréer mon blog, je le voulais, pareil que l’autre, mais, il y a beaucoup de barrières…puis tous les formats sont différents…..j’avais mis le calendrier, il a disparu….je regrette l’autre, jamais en panne…..là souvent déconnecté…..
    Je t’embrasse Guni, A+++++++

    17 januari, 2011 kl. 18:02

Kommentera

