Hic et nunc/ Här och nu

En morgonpromenad….

…tog jag i dag tillsammans med min kamera. Allt var orört och underbart vackert. Ljuset var svårt, så  för mig, var det omöjligt att få till vitbalans i bilderna.Trodde det skulle bli skönt att komma in i värmen och dricka en kopp kaffe men det smakade inte. Kokte lite grönsaksbuljong istället. Jag lyssnar lite på nyheterna och lider med de stackars drabbade i Australien. Mina två unga brorsbarn åkte dit för en vecka sedan så det är bara att hoppas att flickorna befinner sig en bra bit ifrån det olycksdrabbade området. Mitt lilla barnbarn Emelie kommer till mig i eftermiddag och stannar tills i morgon. Trots att jag har en begynnande förkylning så ska vi till Lustigkullen för att åka pulka. Handsprit och försiktighet verkar inte göra underverk, den lilla förkylningsbacillen hittar sitt offer i alla fall. Det glädjer mig att få besök på min sida trots att jag inte ännu kan hantera den. Kanske en dag…//Gunilla

2 svar

  1. Vilken vy!! Underbart, visst är det vackert med snö och vinter. Bravo!

    Kram i snövädret
    Lilla Ysta

    12 januari, 2011 kl. 11:30

  2. Quelle magnifique photo ! Je trouve que tu te débrouilles bien avec ton blog ! Ici il n’y a plus de neige et la température est plus douce, mais le temps est souvent gris . Bon week-end . Bises

    14 januari, 2011 kl. 23:41

Kommentera

