Hic et nunc/ Här och nu

Livboj i all ära…

 

..men ska man ta sig ut till öppet vatten här,  blir det både långt och tungt att bära den med sig. Dagen har varit underbar och jag tog mig en lång promenad. Trots kylan är många ute och promenerar , många med stavar och det kanske är bra. Själv har jag ramlat två gånger i vinter men haft turen att inte skada mig. En hemsk tanke är att ramla då man har kameran med sig. Visserligen finns försäkring men ändå. När det gäller kamera så skulle jag gärna vilja kunna mer om vitbalans. Att fördjupa sina kunskaper handlar ju om ett mycket stort intresse och om tid. Jag känner att jag har splittrat mig på så många intressen så tid är det som fattas för mig. Det gäller att prioritera för tid är inget den ene har mer av än den andre. //Gunilla

4 svar

  1. Go’ fredagskväll, Storasyster! Nej, tid är det knappt om, även om man ingenting gör… 😉
    Men det är precis som du skriver i din blogg man delar upp sig i flera delar, i huvudet alltså, och till slut vet inte vad man vill. Idag har jag inga bilder att lägga in, på min blogg, om jag inte ta’r någon gammal då, men det är inte så roligt.
    Dagen har gått fort i alla händelser utan fotografering, stickning och allt möjligt annat, som jag kan hitta på. Nu är det snart läggdags… men först kvällsmat, sedan kommissarie Lewis och sist lite bokläsning.
    Önskar dig en riktigt härligt mysig fredagskväll och en absolut trevlig week-end.
    Kramar om dig och Rocky och hälsa dina undersöta barnbarn.
    Lilla Ysta

    14 januari, 2011 kl. 18:16

  2. Hej, vad trevligt att du hittade till min sida och lämnade ett ”spår” också, det uppskattas.

    Jag tycker förresten att du har en riktigt snygg design och färgsättning på din blogg, är det ”Modularity Lite” du utgått ifrån?

    16 januari, 2011 kl. 10:41

    • Hej!
      Ja det är det. Jag är ny här och kommer från space.live. Alltså har jag ännu problem med att hantera sidan.
      Ha en skön söndag
      //Gunilla

      16 januari, 2011 kl. 11:56

  3. ce blog se présente bien, tu as réussie, les petites filles ont changé……

    as-tu pu rentré dans le mien??????

    17 januari, 2011 kl. 17:55

Kommentera

