Hic et nunc/ Här och nu

En gripande levnadsberättelse..

..om Maria Larsson i filmen”Maria Larssons eviga ögonblick”. Blicken och hängivenhet åt det lilla, det sköna i tillvaron. Många kvinnor på den tiden levde också i liknande situation men i detta fall hade Maria turen att ha en kamera och en människa som uppmuntrade och trodde på henne. I videon nedan får man en bakgrund, händelse och upphov till filmen .Hos mig satte filmen starka känslor i rullning och jag tänker stundtals på avsnitt ur den. //Gunilla

3 svar

  1. Du har en känslig, konstnärlig själ, min Storasyster, därför kan du ta’ intryck av det vackra, fula eller det lilla. Jag är likadan, du vet, och dessa intryck kan följa oss länge, länge. Jag har inte haft tillfälle att se denna film ännu, men jag skall. En DVD behöver väl inte kosta skjortan, eller? Bara min lille IT-man har åkt färdigt på skidorna i Björnriket, så… Även Fred är intresserad.
    Ser min gamla familj i människorna på bilden. Så var det förr…

    Kram till dig och Rocky
    Lilla Ysta

    17 januari, 2011 kl. 17:39

  2. SA

    Hej Gunilla! Här har du ju kommit igång bra med din sida..
    Ser i din förra blogg att ni har mycket is på sjön nere i södra delen. Här är det annorlunda, bara öppet vatten så långt ögat når.
    Ha en bra vecka! Kram! /SA

    17 januari, 2011 kl. 23:27

  3. Anja Norman

    Maste saga att din sida borjar bli riktigt bra! Jag borjar kanna igen mig och jag ser hur du forsoker bemastra tekniken. Storvulet Morsan!

    18 januari, 2011 kl. 20:53

Kommentera

