Hic et nunc/ Här och nu

Än så är det långt till vår…

 

….och så ska det vara i januari månad. Vädret är strålande och jag har tagit en riktigt lång promenad.  Det är märkligt att har man hund eller kamera med sig så träffar man alltid på trevliga människor som är pratsugna. Jag sällskapade med en man  som pratade oavbrutet, men vi skrattade och hade mycket trevligt.

Vättern ligger  stilla och vacker idag . Nyisen mellan isflaken är som en spegel och naturen är verkligen i harmoni.

Fiskmåsen glider som ett tyst segelflyg över trädtopparna.Den njuter säkert.

Solen stärker naturens färger i ett vidunderligt spektra och jag kan inte annat säga än jag tycker mycket om vintern, våra svenska årstider och den korta tid vi får leva här.

//Gunilla

4 svar

  1. Vad rätt du har i allt du skriver. Visst är det härligt att ha den känslan av lycka. Idag har vi också haft solsken, men jag har haft och har ännu huvudvärk och har inte velat gå ut. Det är inte ofta jag har ont i huvudet, men jag kanske har en förkylning på g?
    Vilka vackra bilder du har tagit, åh vad jag saknar de vyerna över Vättern. Det är så kargt och mörkt häruppe i Taberg tycker jag, så fort solen går i moln.
    Har du sett den lilla gröna gubben uppe till vänster? Det är min gravatar… Det blev så när jag tryckte på stjärnan. Ha ha ha, det är väl en söting?
    Ha nu en fin fredagskväll och må riktigt gott.
    Kramar om dig och Rocky
    Lilla Ysta

    21 januari, 2011 kl. 17:41

  2. Hejsan igen… hi hi hi, gubben försvann och han ändrades till en rosamönstrad fyrkant! Det är Quinny10 som har skrivit detta…
    Förstår ingenting, kanske inte meningen!!
    Storkram
    som ovan

    21 januari, 2011 kl. 17:44

  3. SA

    Fina vinterbilder där den med nyisen på Vättern blir en klar favorit.
    Ha en trevlig helg! Kram/SA

    21 januari, 2011 kl. 21:55

  4. granatapplet

    Hej Gunilla! Som du ser har jag också kommit igång med wordpress. Hoppas din förkylning drog sig tillbaka i sin linda. Njuter av dina underbara foton. Här är allt grått och trist så jag kör mina gamla julbilder ett tag till. Försöker bli lite lättare så jag kör LCHF bantning utan kolhydrater. Har gått ner 5kg men tyvärr syns inte det på min mage. Kanske jag bara förlorat vatten. Känner ingen hunger i alla fall. Tar promenader på en halvtimme var dag. När jag når 80 kg ska jag köpa mig en ny dator med Windows 7.

    22 januari, 2011 kl. 10:40

Kommentera

