Hic et nunc/ Här och nu

Ett strålande väder…

…och minus 7 grader har vi haft idag. Efter en natt med märkliga drömmar så kände jag mig ganska trött och dessutom lat. Inte hade jag lust att gå ut men mitt bättre jag sa till mig att ta på mig varma kläder och ge mig ut i skogen. Ja, visst var det skönt och jag njöt i fulla drag, i det glittrande solskenet,så länge jag höll mig på stigarna..

..men då jag såg slag efter både rådjur, räv och hare trodde jag i min enfald att kanske , om jag gick in i skogen, så skulle jag nog få se ett eller annat djur. Jag travade in i skogen och villade bort mig…

men inte var jag orolig för det. Alla vägar bär till Rom, säger man ju, men visst stod skogen mörk och skaren  bar mig inte överallt utan jag  plumsade ner till knäna på vissa ställen. Inga vilda djur såg jag heller till och det förstod jag ju att jag inte skulle få, trots det tog nyfikenheten överhand…

Motion blev det och blodomloppet fick sig en omgång när jag försökte ta mig fram i den eländiga terrängen. Mest rädd var jag att ramla och slå sönder kameran men jag såg mig för och allt gick väl. Sent omsider kom jag fram till ett område jag känner till, där tog jag nedanstående foto med utsikt över vår underbara sjö, Vättern. Så var klockan redan fyra och kylan kändes i mina fingrar och jag begav mig hemåt med kall näsa och kall kamera. In i plastpåse sägs det men det kanske är ett tips om man är ute i strängare kyla och längre tid. //Gunilla

4 svar

  1. C’est un vrai plaisir de regarder tes photos. Ton blog est très beau, petit à petit, on se familiarise avec wordpress . J’ai eu un virus dans l’ordinateur, mais j’ai réussi à le supprimer, j’ai passé une partie de la nuit ! Bonne nuit (il est tard !). Bises

    27 januari, 2011 kl. 00:47

  2. Så vackra foton du har tagit på din solskenspromenad. Det har varit ett underbart väder idag förutom då kölden. Idag har inte jag varit utanför dörren om man inte räknar med att jag vistats ute i trädgården. Vi har det halt på vägarna och jag är livrädd att falla omkull igen. Undrar hur länge man håller utan att gå sönder?? ;=) Skämt åsido, det kan gå fort, att gå sönder…
    Bilen står nu på garageinfarten… då vet du vad det vill säga?!! Annars är allt väl.
    Ha en skön kväll och hoppas sjuklingen kryar på sig. Det lär gå 3 olika influensor i regionen nu…
    Stor kram från din Lilla Ysta som saknar dig.

    27 januari, 2011 kl. 18:09

  3. Berit Zethraeus

    Vilken upplevelse. Gå vilse i skogen är ingen höjdare. Tur att du hittade ut innan det blev mörkt

    28 januari, 2011 kl. 13:52

  4. Tack, Syster, för att du tittade in till mig. Förstår du hur jag har låtit min stackars hjärna jobba, för att få till den nya ”lay-outen”! Höll på att bli galen, men nu får den vara så en tid. Tycker lila är snyggt… jag en copy-cat…
    Nu skall jag sitta och höra lite vacker musik från din sida. På din futuristiska, fantastiska mix-pod!
    Ha en riktigt fin veckoända, vi hörs kanske!?
    Jag skall nog inte gå ut… :=( Det blåser och verkar så grått och trist, hellre då en god bok eller lite maskinstickning.

    Kram till dig och Rocky från oss på berget!
    Lilla Ysta

    29 januari, 2011 kl. 11:07

Kommentera

