Hic et nunc/ Här och nu

Idag en mulen….

…lördag och jag vaknade med en otäckt konstig huvudvärk som nu är bättre. Sakta drog jag mig ur sängen för att göra lite frukost vilket inte smakade . I stället väntade jag ett par timmar för att sedan koka mig kaffe och en ostsmörgås,( ja, jag kokar mitt kaffe vilket inte är så vanligt.) Brickan tog jag med in till sängen, njöt bättre av denna andra frukost tillsammans med boken ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann” skriven av Jonas Jonasson.

I torsdags tog jag ett par bilder på barnens katt Smulan då hon leker med sin raggsocksråtta. Det är roligt att se när hon tar den i munnen och springer iväg i tron om att fångat ett stort byte.

Det klarnar nu lite på himlen så jag funderar på att ta mig en promenad. Det gör nog mer nytta än skada. Till alla som läser min sida önskar jag god helg och…Krama någon 🙂 Vem som helst.

//Gunilla

4 svar

  1. SA

    Hej Gunilla! Hoppas att huvudvärken har hållit sig borta och att du har haft en fin lördag. Vädret har ju varit riktigt fint i dag, blåsten undantagen.
    Vi är i alla fall två som fortfarande kokar kaffe, så våra frukostar blev väldigt lika…
    Ha en bra kväll! Kram/SA

    29 januari, 2011 kl. 17:03

  2. Go’kväll, Storasyster! Vad skönt att din huvudvärk försvann så snart. Det är ett gissel när det sätter tilt att värka i huvudet. Litet luft skadade inte, det gjorde det säkert bättre. Vilken liten söt kisse barna har. Så lekfull och glad med sin fina raggsocksråtta, gjord av… 😉
    Ja, du min kära vän, mina frukostar intas också i sängen… alltid. På helgerna har jag Lucia som kommer, det har blivit en vana.
    Idag har jag inte gjort nån’ting vettigt. Stickat och stickat, har snart en klänning färdig. Blir det nu mildväder framåt, blir den alldeles för varm och får väl hänga till nästa köldperiod. Färg…? Mörkt blå…
    Nu skall jag hoppa i säng och titta på Tv eller läsa, vilket som är bäst. Adam är här hemma och planerar en resa med sin far. Det blev Roma, tack för det… :=)
    Ha det riktigt gott och vi hörs!
    Stor kram från oss på berget till dig och Rocky.
    Lilla Ysta

    29 januari, 2011 kl. 20:58

  3. Like the cat

    31 januari, 2011 kl. 09:39

    • Yes, she is lovely. Thanks for comments.
      //Gunilla

      31 januari, 2011 kl. 10:07

Kommentera

