Hic et nunc/ Här och nu

Det här med virus…

…och influensa är ett otyg. Jag känner hur det river i lungorna så något är på gång vilket inte är så konstigt med mina små dagisbarn hängande runt halsen, men det vill jag ju inte avvara. Nåväl jag begav mig till min närbutik för att inhandla lite medikament och en liten baktanke fanns nog för kameran var med. Vad jag gjorde? Jo, jag tog bussen till vår vackra stadspark som nu var så fylld av snö att jag inte ens hittade utsiktsplatsen. Det låg ett dis över staden så jag förstod att det går nog inte att få några skarpa kort och allra helst inte för mig med min lilla kunskap om vitbalans och mycket annat. Först trodde jag det var något fel med min kamera för högdagrarna blev helt utfrätta. Det som var enklast var att ta bilderna manuellt. Sätter in några av dagens fotofrukter.

Till sist ser vi klockstapeln och en del av fallet i Dunkehalla.

Egentligen finns mycket historik att berätta om dessa byggnader och trakter men jag nöjer mig med att visa bilderna.  //Gunilla

Kommentera

