Hic et nunc/ Här och nu

Visst finns det mycket….

…att diskutera och ventilera på en blogg. Problem i världen som demonstrationerna i Egypten, bombdåd,hat, våld,   racism, religion och sociala orättvisor, inte bara i stort utan sådant man även ser på nära håll. Nog har jag åsikter och tankar om allt detta och nog känner jag att jag vill ställa mig på barrikaderna som förr då jag var ung men här i min blogg känner jag att jag nog vill ha lite stillhet och leva i min egen pyamasvärld och inte, just nu, lyssna på flocken utanför som ylar.

Jag har idag mitt eget lilla krig med min inneboende, eller kanske det är jag som är inneboende här. Försökte klippa Rocky,hör, med vanlig sax. Därefter blev det bad med shampo och balsam. Ja, en katt. Förstå då att han är ovän med mig, det är bara att hoppas det går över men jag släpper inte ut honom på ett tag för då rymmer han säkert ifrån mig, förnedrad som han är. Ja, jag fjäskar för honom men tufsig och långhårig som han var så var jag tvungen både för hans skull och min att klippa bort det mesta. Bra hade varit om jag haft en trimmer.

Igår började jag väva på en ny matta och idag blir det symaskinsarbete. Jag njuter av att kunna hantverka, kunna se något växa fram ur mina händer. Söndag sätter jag igång med mitt silversmide och det ska bli spännande att se hur synen klarar det i år.

Jag har noterat att många besöker min sida men inte många lämnar spår efter sig. Ni är så VÄLKOMNA med en hälsning och jag blir också så glad för det. Hör av er. //Gunilla

2 svar

  1. Nadine-Gabrielle

    J’ai lu ton billet, et tu as raison ! Bisous !

    3 februari, 2011 kl. 11:29

  2. Kära Syster!, inte är Rocky så kränkt? Vet han inte att det är nu, som han liknar en herreman och, att det är nu som de vackra kattflickorna kommer skockas kring honom. Håll honom inomhus några dagar, se’n blir allt bra… våren är ju i faggorna,… eller?
    Ja, du min vän, vår värld ser allt dyster ut. Fattar vi egentligen hur dyster den är? Man läser ju i tidningarna, ser på TVn, i mobilen… jag man hör det överallt, orättvisorna, våldet kommer allt närmare. Vad tacksamma de människorna kan vara som ser positivt på det hela, inte har insikten. Jag blir fruktansvärd berörd och vill som du åtgärda.
    Jag lever dock i min lilla värld. Trygg med min familj, våra djur och vänner tills vidare. Pysslar och sysslar med det som jag tycker om. Än så länge…
    Kramar om dig och Herremannen Rocky
    Lilla Ysta

    3 februari, 2011 kl. 11:51

Kommentera

