Hic et nunc/ Här och nu

Irish dancing…

…har mina prinsessor tävlat i under den gågna helgen. De vann med stolthet sina klasser. Korten fick jag i går och jag förstår att det inte var så lätt att fotografera med så mycket åskådare. Jag sätter här ett litet collage med bilder och hoppas flickorna läser detta. ATT de har en mormor som är stolt och älskar sina prinsessor vad än de presterar eller ej. Dessutom att de har så vidsynta föräldrar som låter barnen testa av det mesta inom kultur och idrott.

Visst känns det sorgset att ha de sina långt borta men huvusaken att jag vet att de är lyckliga och mår bra. De har sin tid och jag har haft min. Dagarna rusar iväg och ibland känns det som om jag hann med mer då jag arbetade än jag gör nu. Jag har varit hos tandläkaren några gånger och där rinner också pengarna iväg. Inte vet jag om jag litar på min tandläkare. Hon lagade en kindtand i aug-10 . Den tanden kostade mig 4000:-, nu är jag uppe i 8000.  Inte kändes det bra så när jag kom tillbaka skulle hon borra upp igen och rotfylla med påföljd att hon då informerade mig om att tanden var spräckt. Efter övervägande beslöt vi tillsammans att vi drar ut den. Så blev det och jag har fortfarande ont. Undrar om hon behandlade rätt tand. Nu ska jag tillbaka nästa tisdag. Ingen liten summa jag hittils lagt ut. Nog om det…  Natten till idag hade jag mitt barnbarn Anton hos mig och i morse låg vi i sängen och tittade på filmen ”Bröderna Lejonhjärta”. Hon var och är en underbar författare , Astrid Lindgren. Anton hade sagt till sin mor, då han kom hem, att det skulle gå bra om han fick sova varje natt hos sin mormor. Inte vet jag vad jag ger honom mer än frihet och kärlek. Dagen har jag ägnet åt vävning och tro det eller ej men bommen släppte och föll rakt i min panna och på min arm men det gick bra . Tur att glasögonen inte gick sönder.  Nu avslutar jag för i kväll och önskar God natt till alla som läser. //Gunilla

3 svar

  1. nadine-gabrielle

    Waouh……extra !

    16 februari, 2011 kl. 19:43

  2. Hej Gunilla! Roligt när det lyckas för barnbarnen. Förstår att du är stolt.
    Och fullt upp har du vad jag kan förstå. Bättre det än tvärtom. Här är det väl något mitt emellan så här års tycker jag eftersom jag inte trivs ute i blåsten. Hoppas på helgen då det talats om sol. Får hoppas att det stämmer.
    Ska se om jag hittar mina broddar så jag kan ta en liten promenad på den spegelblanka is som nu täcker sjön här utanför stan.
    Ha en fin och trevlig helg vännen! /SA

    17 februari, 2011 kl. 23:42

  3. Hej Gunilla! Tack för kommentarer. Färgerna kan jag inte ta till mig äran för, där får jag tacka Duotone. Älskar fotot på Dan som nyfödd. Hur var det att få barn i Frankrike? Var du gift med en fransman? Dina barnbarn är jättesöta. Så glada vi kan vara som har några. Jag har 5 + ett bonusbarnbarn. Här skiner solen nu men det är minusgrader. Inte dags än för promenaden

    19 februari, 2011 kl. 08:48

Kommentera

