Hic et nunc/ Här och nu

Vätterns dragningskraft…

…på mig och fler med mig. Jag hade lovat mig själv att inte sätta in mer foto på denna underbara sjö men tydligen kan jag inte hålla det löftet. Här lägger jag in ett flertal foto och visar sjön i vinterskrud. Jag var ute på isen igår och även idag. Första fotot tog jag idag de andra är tagna igår. Vädret är underbart med strålande sol och ca -10 grader.

4 svar

  1. Nadine-Gabrielle Roger

    C’est beau, bon pour moi c’est un peu froid, mais j’aime quand même !

    20 februari, 2011 kl. 14:47

  2. Så härligt det ser ut med de frusna vågorna. För det är väl inte öppen sjö? Jag håller mig till min slinga som går på ett öppet fält mellan trädgårdarna. Har ont i min fot än. Solig dag blev det i alla fall. 3 grader kallt

    20 februari, 2011 kl. 16:13

  3. Hej Gunilla! Visst är det härligt att blicka ut över vår vackra sjö. Många fina bilder har du fått. Man kan ju bara inte låta bli att fota när det ser ut på det här sättet, även om det redan tidigare finns bilder i överflöd…
    Ha en fin vecka! Kram/SA

    21 februari, 2011 kl. 16:56

  4. Ja, det är vackert med vatten i såväl fruset som blött tillstånd! Särskilt på dina bilder. Det ser att vara stora höjdskillnader och det förstår jag nu, när du säger att du är nära Vättern. Väldigt stilig sjö med omgivningar!
    =)

    21 februari, 2011 kl. 21:23

Kommentera

