Hic et nunc/ Här och nu

Kulturhuset ”Spira”…

…ett nytt scenkonsthus vid Munksjöns strand i Jönköping vilket ligger under Landstinget i Jönköpings åtagande. Landstinget har en lagstadgad skyldighet att ansvara för länsmusik och länsteater. Kreatörer är Gert Wingårdhs arkitektkontor. Spira består av ca 14 000 kvadratmeter och ska rymma fyra moderna scener samt Smålands Teaters medarbetare. Invigning planeras till mitten av november 2011. Jag tog detta foto ifrån Munksjöbron i lördags då jag var ute en långpromenad.
 

 

6 svar

  1. Hejsan, min fina Storasyster, det var inte igår!! Det är alltid så roligt att få se att du har tagit några bilder och från Jkpg allra helst. Jag sitter inomhus och kurar, hundarna likaså… de fryser om fötterna. Nu börjar vintern blir lång… jag har tröttnat, känner mig inte alls glad. Men vill inte flytta söderut heller… det är nog vädret som gör det, bara det blir lite varmare och mindre snö, så…
    Annars kan jag ju flytta till Liljeholmen till en stor lägenhet för 4½ miljoner plus en hyra som tangerar 12000 riksdaler i månaden!!!!! Vad säger du om det? :=( Med Vätterutsikt.
    Jag rodnar bara jag tänker på det. Vad skall det sluta?
    Funderingar på kvällskvisten. Har herrbesök, Janne som sätter ihop en tv-bänk. Annars hade jag krupit till sängs.
    Vi hörs, saknar dig.
    Stor godnattkram till dig och Rocky.
    Lilla Ysta

    23 februari, 2011 kl. 20:22

  2. Fint! Jkp utmärker sig mer och mer som en riktig storstad.

    23 februari, 2011 kl. 22:06

  3. Anja Norman

    Hej lilla mamman!
    Vilken ful byggnad, men vad betyder det nar den kan fyllas med gladje till alla och envar! Hoppas programmet blir fullspackat!
    Kram!
    Anja

    25 februari, 2011 kl. 18:41

  4. Aujourd’hui on a reçu 30 cm de neige.
    Belle journée d’hiver!!

    28 februari, 2011 kl. 21:56

  5. Hej, vilken fin bild på ”Spira”. Jag tillhör de som tycker det är en häftig och snygg byggnad, ser fram emot att få fotografera den när allt är färdigt, helst i mörker för att kunna få fina speglingar i vattnet.
    hälsningar Lena

    6 mars, 2011 kl. 16:21

    • Tack Lena, jag blev glad att du skrev en kommentar. Ja det kan bli riktigt fina bilder när belysningen i huset och området tänds upp men vi får allt vänta till nov,dec. Vore trevligt att få besöka din sida.
      //Gunilla

      6 mars, 2011 kl. 17:55

Kommentera

