Hic et nunc/ Här och nu

Min dotter sa, idag, till mig…

…angående glömska. ”Mor, stig upp på morgonen, gå fram till spegeln, ser du dig själv så säg ”Jag tänker alltså lever jag.”  (Cogita ergo sum) Därefter ska jag gå till min almanacka för att kolla ”Vad jag har för viktigt som ska hända just denna dag”. Detta ska jag börja anta som min morgonvana….annars vete attan vad som händer i framtiden.Minnet förlägger jag både här och där. En skön kväll till er alla. //Gunilla
 

 

4 svar

  1. Godmorgon, käraste Storasyster! Visst förlägger man minnet lite varstans… Läste i J-P om minnets vägar idag. Det kan vara stressrelaterat, både i god och dålig riktning. Pratade med en kvinna igår, en levnadsglad pensionär med en framtidstro som var unik. …men se minnet var det si och så med… Härligt egentligen bara det inte är sjukdomsrelaterat, men där stod vi och tuggade om namn vi glömt och årtal som försvunnit. Allt har sin tid, nu verkar det vara denna tiden, som är vår?
    1 mars, vårmånad… lite mänskligare köldgrader, men vår, nej, inte för mig.
    Idag skall jag till posten, var finns den förresten? …igår fanns den på ICA, men inte idag… men det har nog inte med mitt minne att göra!!
    Storkram, Storasyster och var inte dyster, det har vi en väderlek som är.
    Lilla Ysta med två ystra mamseller
    Vacker bild, true art!

    1 mars, 2011 kl. 09:05

  2. Go´kväll Gunilla. Sitter och kikar runt lite bland bloggarna och passar naturligtvis på att önska dig en fin fortsättning på veckan! Kram/SA

    3 mars, 2011 kl. 00:49

  3. Bonjour Gunilla!!!!!!!!!!!alors ceblog, fonctionne, il est très beau, il t’a donné du ”boulot”….tu as même mis de la

    4 mars, 2011 kl. 17:22

  4. musique, moi je n’y suis pas arrivée…

    explique comment tu as fait….je te souhaite bonne santé, et bon dimanche bises

    4 mars, 2011 kl. 17:23

Kommentera

