Hic et nunc/ Här och nu

Överraskning…

…fick jag idag då jag hämtat posten i brevlådan. Ett tunt paket från min dotter på Irland. Öppnade och inuti var ett väl packeterat folieomslag som jag varligt öppnade däri låg ett blött paket av tidningspapper. Vad kan detta vara, tänkte jag och öppnade sakta. Vad visade det sig? Jo ett antal små fina påskliljor, trötta och törstiga efter en lång resa . Blommor som växt upp på min dotters tomt i södra Irland. Dessa skickade hon till sin mor och jag säger ”Tack min älskade lilla flicka”. Jag skar av stjälkarna och satte blommorna i ett glas och efter ett par timmar sa de ”Vi är här och titta så älskade vi är och vilken glädje vi sprider”. Dessa små varelser hade klarat den långa resan från södra Irland till Jönköping, Sverige. Tack, mitt barn det är dessa handlingar som ger lycka. Älskar er alla.

3 svar

  1. Vilken underbar överraskning! En sådan som man blir både rörd och glad över.
    Ha en fin helg! /SA

    4 mars, 2011 kl. 20:37

  2. Å, Gunilla, vilken fin vårgåva från din dotter! Tänk att blommorna höll sig så fina hela den långa vägen från Irland! De ville verkligen hamna hos dig. Förstår hur gott det känns i hjärtat.
    Emia var hos oss en liten stund igår kväll. Hon hade med sig en påse Rollo, kolor, till sin farmor. Även det kändes fint även om det var pappa som betalade…
    Visst älskar man de sina, mycket!

    Storkram till dig o Rocky, ha en god dag!
    Lilla Ysta

    5 mars, 2011 kl. 10:45

  3. Vilken rar handling, att skicka blommor från sin trädgård. Vilken vårhälsning. Har idag börjat rensa bort allt torrt och trist från rabatten utanför köket och där gömde sig både vintergäck och snödroppar och en liten nyckelpiga. Solen sken och det var 7 grader varmt. Nu ikväll är det minus 4 och stjärnklart. Vad minnet beträffar så gäller det att skriva upp allt viktigt, helst inte på lösa lappar. Så får man strunta i att namn tenderar att försvinna. Nu godnatt. Sweet dreams

    5 mars, 2011 kl. 23:50

Kommentera

