Hic et nunc/ Här och nu

Tur och retur…

…till Ekhagsskogen blev idag min promenad. Solen sken men det blåste en aning. Jag trodde mig kunna fota en eller annan fågel men ingen visade sig så jag har det motivet kvar att se fram emot. Jag gick in och tog mig en runda på Lidl när jag ändå passerade. Faktum är att vissa produkter är betydligt billigare där och ändå av samma fabrikat.

Några små videkissar fick jag i alla fall se samt ett ålderstiget och vist  träd i skogen som snart kommer att vara fyllt med gröna blad.

2 svar

  1. O, va’ trevligt att få se några vackra bilder hos dig, Storasyster! Jag förstår du varit ute på en härlig promenad. Videkissar har jag inte hittat någon ännu häruppe på berget, men jag tror inte det är växtmark för dem heller. Synd, för jag tycker så mycket om dem. Brukade plocka vide när jag bodde i sta’n, uppåt Ekhagen.
    Det blev ingen promenad för mig… men lite sol på verandan är väl inte att förakta heller? Lat… jag…? Hade stormiddag, isterband med potatismos, efter det blev jag trött. ;-))
    Vi hörs och du skall ha en solskenskram
    Lillasyster

    8 mars, 2011 kl. 17:41

  2. granatapplet

    Här var också soligt och fint i dag. Köpte lite vårblommor hos trädgårdsmästaren. De hade inte många penséer än men jag köpte några små blåa och en pärlhyacint och snöklockor som jag älskar. De fick stanna inne i lusthuset så länge

    8 mars, 2011 kl. 20:26

Kommentera

