Hic et nunc/ Här och nu

”Våren-Printemps-Spring”…

…tror jag nu är i antågande.Solen strålar från en klar himmel. Lite kyla finns i luften men det är nog kung Bore som blåser i förtvivlan men det är bättre han återkommer i slutet av året. Trots allt är det med missmod jag tar emot naturens skönhet när jag hör och läser om de oroligheter som drabbar vår jord.Katastrofer och krig, som alla hört om, eskalerar i hög takt. Händelserna i Japan är ännu oöverskådliga. Förhoppningsvis kommer omvärlden att stötta i räddningsarbetet. Libyen är också en oroshärd som vi inte kan överblicka. Oron tycks finnas både ”På och Inuti” vår jord. Vi kan vara tacksamma som lever i ett lugnt land och område.
Nu till mindre väsentligheter och mitt lekande. ”Manda” kom till världen igår och säger nu ”God Morgon” till solen. Strumpor saknas men de kommer då de är färdigstcikade av tunt garn. Nu lämnar jag hus och hem för att bege mig till skogs för en långvandring och försöker vara ute till eftermiddagen. Ja, kameran är med .

Ett svar

  1. Hej Gunilla och tack för din kommentar! Kollade bilden på stenkojan men kan inte lista ut vad den kan ha använts till. Trevligt med skogspromenader, rätt som det är dyker man på något nytt och spännande.
    Här har det blivit dåligt med promenerandet eftersom jag inte alls trivs i den kalla vinden. Men snart är den här, våren som gör att det bara inte går att sitta inne.
    Så himla duktig du är mitt ditt hantverk. ”Manda” är en riktig going.
    Hoppas att du får en fin och trevlig helg! Kram/SA

    17 mars, 2011 kl. 20:20

Kommentera

