Hic et nunc/ Här och nu

En sömnlös natt…

…vad gör man då? Löser korsord,tar en insomningstablett eller läser en bok. Ja en del tar till TV:n men jag gjorde det här i stället. Hade garn i lådan och letade fram en virkkrok i gömmorna. Såg gjorde jag inget vidare men nuförtiden gör jag mycket på känsla och genom att kontinuerligt räkna var jag är. En blev till en storhuvad och en till ett litet barn. Nu fick jag blodad tand och vill göra fler men i olika färg och olika mönster. Har inga mönster men har ett bildminne.

3 svar

  1. Det är inte fy skam att ha ett sådant bildminne! Allt du gör blir så precis och vackert. Det är en stor gåva du har, min Storasyster, och jag vet att du gläds över den. Du är ju också kreativ och ta’r vara på dina kunskaper, vad jag är avundsjuk på dig. Virka där ligger jag långt i lä, även om jag en gång i livet virkat mig en vit spetsklänning. Det tog en lång, lång tid och när jag väl hade den färdig var det nästan ute med sådana kreationer. …men jag kan ju annat… …bara va’ då?
    Jo, när jag inte kan sova då läser jag eller spelar MahJong! Skulle kanske köpa en virknål, men jag får väl inte till det ändå.
    Underbart fina hattar, orange är snyggt och passar en ”blekfis”…
    En varm vårkram till dig och en till kisse Rocky.
    Lilla Ysta

    6 april, 2011 kl. 18:06

  2. khentetkhas

    Je veux le même……;:)

    6 april, 2011 kl. 18:13

  3. Så fint det blev. Jag håller på att träna på olika blommor. Jag har mest stickat i mitt liv. När jag inte kan sova läser jag. Sedan somnar jag om 3 timmar till. Är på väg till mina barnbarn i Stockholm. Framme om en halvtimme. Yippie! Lite synd att lämna skåne som hade underbart vårväder. Tussilago frodades i alla diken. Vi får passa på att njuta av våra små älsklingar. Kram

    9 april, 2011 kl. 16:24

Kommentera

