Hic et nunc/ Här och nu

Mail idag innehöll…

…foto på mitt yngsta barnbarn på Irland. Jag har inte sett honom sedan augusti 2010 men efter foton att döma är han mycket lik sin storebror. Ett friskt, glatt och frimodigt barn, här i full fart att gräva i byggarbetarnas sandhögar. Foto som verkligen sprider värme och  glädje. Såg idag att maskrosorna blommar utmed husväggarna här hemma. Kanske jag tar med kameran och går ut en sväng.

4 svar

  1. UNDERBART!! Ett sådant litet troll, det sötaste av alla. Han måste ha en pedagogisk mor som låter honom vara så kreativ och leka som man skall göra. Bästa bilderna jag sett på länge, förstår att du mormor blir varm i hjärtat, när du ser honom. Jag har ju bara sett bilder på barnen, men tycker att har likhet med alla sin syskon.
    Gläd dig, Storasyster, sådana här små troll finns det inte många av.
    …sedan vill jag gärna ser lite bilder på maskrosor och annat smått och gott som tillhör våren. I Taberg stormar det, så snuffsarna är rädda…!!
    Kram
    Lilla Ysta

    7 april, 2011 kl. 16:56

  2. En sån liten härlig krabat! Sådana bilder blir jag glad av att titta på 🙂
    tack ska du ha
    varma hälsningar
    Lena

    13 april, 2011 kl. 16:08

  3. Hejsan, Syster! Jag har INTE kunnat komma in på din sida. Kan ibland inte komma in på min egen. Google har köpt upp blogspot så jag tror jag hoppar av. Det är ”buggar” var och varannan gång. Jag har mejlat till dig, hotmail, skickade faktiskt min nya bild, men fick aldrig något svar. Vår telefon är inte att lita på heller så vi köper en ny i em. Det är mobilen som gäller.
    Jag är glad att Fred är tillbaka, det var ensamt utan honom. Nu är det som vanligt igen och kanske bättre…
    Ha det riktigt bra, här skiner solen och vi klipper ner den gamla häcken.
    Vi hörs
    Kram
    Birgitta

    14 april, 2011 kl. 11:14

  4. De små är bara för härliga! Tur att de finns, för att glädjas med, för att glädjas åt, för att oroas över och – inte minst – för att känna och njuta av den äkta kärleken till dem.
    Visst är det bilder som ovan, som sprider både glädje och värme.
    Ha det gott i vårens tid vännen! Kram/SA

    14 april, 2011 kl. 22:28

Kommentera

