Hic et nunc/ Här och nu

Un lac bien-aimée avec de nombreuses facettes ……”Vättern 14 april”

Jag orkar nog inte skriva så mycket. Kvällen är sen och jag ganska trött men måste säga att jag aldrig tidigare sett Vår sjö så stilla med så många skiftande speglingar. Kunde bara inte låta bli att fota. Kanske ni kan föstå en så mjuk och harmonisk sida han visade upp.Stilla stilla låg ytan, inte en krusning syntes Försökte ta några bilder men det var inte lätt. Jag lägger in dem som hastigast. Idag har min bror födelsedag så jag har besökt och pysslat på graven.Pratade lite och berättade att inget mer blir som förr då vi kunde skoja och göra lite utflykter  tillsammans men nu åker jag till mina morföräldrars grav på söndag. Ser man inte till så förfaller gravarna. Och nog har jag tid för dem.Så  God Natt världen Sov Gott //Gunilla

2 svar

  1. Å, Storasyster så vackra bilder av ”vår” Vättern. Visst är den nyckfull, den har så många ansikten. Ett är detta med den stillhet och frid, som den visar ibland. Du är lycklig du, som har den i din närhet, jag har alltid saknat den efter det jag lämnat den. Min Moster tyckte det var förfärligt att lämna en stad med en sådan vacker sjö… 😉 Jag åker ju till ”sta’n” och tittar på den ibland…
    Önskar dig ett trevligt avslut på veckan. Har en fin tur till dina morföräldrars grav. Jag åker till Gölingstorp med barnbarn och hundar, ett nöje så gott som ett annat. På söndag fyller tvillingarna år… A och O.
    En stor varm week-ends kram
    Lilla Ysta

    15 april, 2011 kl. 20:14

  2. Hejsan, Storasyster!
    Vilka underbara dagar vi har fått efter en lång, kall och vit vinter. Imorgon åker vi med husbilen in i ”bushen” och firar påsk, helt ensamma förutan naturen. Annandagen tittar vi fram igen. Påskmiddag på Ulricehamns kallbadhus.
    Vi önskar dig och de dina en absolut Glad Påsk!

    Vi hörs
    Birgitta

    21 april, 2011 kl. 19:49

Kommentera

