Hic et nunc/ Här och nu

En trevlig ”Påskhelg”….

…önskar jag alla som besöker min sida och det skulle jag vilja alla på vår jord finge ha men så är det inte i vår värld. Vissa får utstå nöd och svåra lidande. Idag, Långfredagen får det mig att tänka på att det fanns en man vid namn Kristus som gick omkring och gjorde ”gott”. Jag går bara omkring…

Nu är påskhelgen här och vi har ett underbart väder. I går var vi ute i lillahuset OCH de små slängde sig som fiskar i Lovsjöns vatten. I dag har jag, lite mot mina principer, varit med och inhandlat smällare och raketer. Jo…Jag vet…Kanske det snart blir förbjudet även i Sverige som det är bl a på Irland men just därför tyckte jag äldsta barnbarnet skulle få skjuta av sig en gång för alla. Jag är givetvis med och vi går ner till Vätterns strand. Morgondagen, påskafton är vi bjudna till dottern på påsklunch. En liten kvinna av stora mått när det gäller att ställa och styra. Nu visar jag ett foto på Sasha och kompisen Jennifer i ett lustfyllt premiärdopp.

och liten vitsippa, kravlös, blid och skör, försöker med sitt mångfald efterlikna kung Bores vita snö.

Ett svar

  1. Hej vännen! Blev lite sen att den här vägen önska dig en glad påsk. Men än är helgen inte slut…
    Log lite när jag såg bilden på premiärdoppet. Dottern gjorde detsamma (frivilligt) när hon hjälpte mig att sjösätta båten i onsdags.
    Känns som att vi nu är inne i en tid där det gäller att ta vara på tiden. Även om jag har gott om just tid, blir det lite si och så med titt-in här på bloggen.
    Ha det gott! Kram/SA

    25 april, 2011 kl. 01:07

Kommentera

