Hic et nunc/ Här och nu

Cykelfärd och sol…

…har jag upplevt idag. Tog min cykel och gav mig ut klockan halv tio. Turen gick först till mitt lilla barnbarn Liam, där jag stannade 20 minuter för att sedan styra färden mot stadens torghandel. Strosade och njöt av min ensamhet och fria vilja . Stannade för att köpa lite sybehör, tittade mot de doftande bakverken (munkarna) men klarade frestelsen. Är lite försiktig med socker. Strosade, träffade en del bekanta, njöt, tog cykeln och körde vidare mot kulturhuset och loppis men då var klockan redan 12.30 så de började packa ihop. Trots det hann jag handla ett par saker och prata lite med okänt folk. Visst, hunger började ge sig tillkänna så jag diskuterade med mig själv , om inte en hamburgare hos Max skulle smaka gott. Mitt osunda jag ropade Jaaa…., alltså gick färden över bron bort mot Max som ligger intill köpcentrat Maxi. Nog smakade det gott, där jag satt i solen, bredvid min cykel, ensam, fri och njöt. Väl hemkommen vid halv tretiden blev jag nog för första gången fotad. Inget vidare trevligt där jag står och pratar i telefon med min dotter. Kortbent och eländig men sådan är jag trots allt. Nu har kvällen kommit och jag avslutar min dag med att säga god natt och önska alla trevlig kväll.

//Gunilla

2 svar

  1. Härligt, Gunilla, färger och solsken skall man njuta av. Älskar bilden med alla trådrullarna och bilden på dig är inte dum den heller. Vaddå, korta ben…? Det måste bara vara du som tycker så… jag tycker du är så fin och propotionell. Tänk på att du kan gå med benen, jag kan knappt ta’ ett steg med mitt vänstra… 😦
    Nu efter maten blir det en liten siesta. Ska ta’ den i solen… måste få lite färg.
    Ha de’ riktigt gott!
    Kram
    Birgitta

    8 maj, 2011 kl. 13:32

  2. Oh, va roligt att du håller med mig, Storasyster… jag visste nog det, men jag blev galen på en insändare som tyckte att det var så fult med vackra, skarpa och perfekta bilder. Bilderna skulle bli som man håller kameran, och det gör de väl, alltså kunde vedebörande inte fota, om det var sneda, spräckta ansikten, suddiga, luddiga bilder som räknades. Nej, det går troll i allting och fotografi kan väl ha flera ”trender” alla behöver väl inte gå i samma led. Baaaaaah, så ilsk jag är. Ivanoff tog bilderna på mig när jag trillade av mc:n, de var inte vackra, men de berör och det illa. Nu skall jag slänga dem… usch!
    Har missat alla dina vackra bilder! Mattan är jättefin, tänk vad vacker den skulle bli i ett rum med pasteller. Gillar!! Det är ett skapande utan dess like. Gott, min syster, det är roligt att göra det man tycker om.
    Fråga? Vad skall jag logga in med för att kunna kommentera? Göra ett nytt konto, eller räcker det med hotmailadressen och nytt lösenord?
    Ok, nu skall jag ta’ och äta en portion pölsa, ett stekt ägg eller två och lingon. Mmmmm…hoppas ilskan går över.
    Förresten mamsell Chinta är stel i vänstra bakbenet, samma som mitt…
    Kramar och mjau till er två
    Lilla Ysta

    10 maj, 2011 kl. 12:19

Kommentera

